08 maj 2006

Min egen bloggflagga


Tanken bakom?
  • Basketboll förstås, som symboliserar solen och ljuset i livet.
  • Fem blåa linjer för antalet barn jag har klämt ut.
  • Fyra gula linjer för antalet ben jag och min man har tillsammans.
  • Linjerna är sneda och vinda eftersom jag är allmänt sned, vind och stökig.
  • Temuggsfläckar för allt jag spiller och dräller hela tiden.
Har jag missat något?

17 Reflektioner:

Blogger Lotten Bergman skrev ...

Stackars hakke kan ju inte få något gjort idag med alla dessa flaggor som han måste ha koll på hela tiden!

08 maj, 2006 10:55  
Blogger aequinoxia skrev ...

Så när kommer föreläsningen om hur man gör - rent tekniskt? ;-)

08 maj, 2006 10:57  
Anonymous Anonym skrev ...

Ujujuj vad mycket flaggor och grejor att hålla reda på. Kul!

Jag tyckte först att det var fler blåa band, men en hastig kontrollräkning gav vid handen att det trots allt "bara" var fem stycken. Nu undrar jag, är det likadant med barn?

Tefläckarna för osökt tanken till någon slags olympisk flagga. Det får mig att fundera på om denna bloggen mitt i allt stök också har någon slags ädlare ideal? Fast å andra sidan, vad kan vara ädlare än en kopp lap-sang på en vacker flagga.

08 maj, 2006 11:10  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Aequinoxia! Föreläsning om hur man gör en flagga? Ja!

Om du har ett program som heter ... äh, om man har sådana program, vet man nog hur man gör. PowerPoint (som jag inte brukar rekommendera ananrs) går ju bra.

Men du skulle ju kunna ta ett foto som symbliserar dig och din blogg, och säga att den är din flagga. Du -- som ju är en bokstavsmänniska -- skulle ju kunna lägga ut en bild med bokstäver bara. Gör en skärmdump ... på Mac trycker man ner commando+shift+4 då ... men på en PC vet jag inte.

Kolla på hakkes blogg, där finns det åtminstone en fotoflagga (Annica Tigers tiger.)

Det var inte nån vidare föreläsning jag fick till. Hm.

08 maj, 2006 11:15  
Blogger Ica skrev ...

snygg och mycket väldesignad måste jag säga!

08 maj, 2006 11:20  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Ja, hakke, man tänker "vem tusan har placerat alla sina barn här i huset, har de inte egna hem, det måste ju vara minst sjuttiotre stycken!".

Men, nej, oftast är de inte fler än femton.

08 maj, 2006 11:25  
Blogger aequinoxia skrev ...

En mycket kompetent föreläsare som jag har haft turen att ha i tre skilda kurser har alltid en obligatorisk redovisningsuppgift i slutet av kursen. Hon vill att varje student ska göra en affisch för att illustrera ett kapitel ur en bok, ett begrepp eller idé. Sista kursen jag läste för henne var Queerteori och feministisk forskning och då skulle vi ju självklart illustrera själva begreppet "queer". Och som du säger - jag är ingen bildmänniska...

En lagom urspårning, men det kanske blir en flagga en vacker dag. Jag vet ju precis hur den ska se ut eftersom jag har samma symbol klottrad i varenda anteckningsblock jag har.

08 maj, 2006 11:33  
Anonymous Anonym skrev ...

Tekoppsfläckarna är bara BÄST! Underbart!
cjeavi

08 maj, 2006 15:19  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Tack, Sentenser! (Tekoppsfläckar is my middle name.)

08 maj, 2006 15:26  
Anonymous Anonym skrev ...

En alternativ tolkning: om man vrider flaggan nittio grader medsols ser man klart och tydligt två par ben mot en blå bakgrund. Det högra paret slutar i en basketboll, detta måste vara den ofta gravida Lotten för dagen i en mycket kort vit kjol. Benparet till vänster är alltså maken din som förefaller ofantligt lång. Nere vid hans fötter står tre ungar, en saknas alltså. Kanske är denne uppe i ett träd?

08 maj, 2006 15:45  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Carl! Du gör mig så stolt! Så här måste alla poeter känna sig när de hör fria tolkningar av sina alster. Flaggan har ju nu en helt ny innebörd för oss alla. Tre ungar på marken, en i magen och en uppe i ett träd. Alltså är flaggan från hösten 2002 egentligen. En blogganakronism?

08 maj, 2006 15:51  
Anonymous Anonym skrev ...

dina långa vänner som du känner genom basketen ;)

08 maj, 2006 16:17  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Basketbaloo, visst, du är nästan två och en halv meter lång, men Olle (som ju enligt Carl förefaller vara lång) är en högst normallång karl.

(Jag är själv normallång --172 cm -- och till döden avundsjuk på alla långstörar. Längden har en synnerligen stor betydelse i mitt liv.)

08 maj, 2006 16:23  
Anonymous Anonym skrev ...

Denna var ju suverän, riktigt fin. Nu snackar vi riktig flagga!
Ha det bra.

08 maj, 2006 17:20  
Anonymous Anonym skrev ...

Din flagga är oringell måste jag säga. Jag har alltid drömt om att göra egen flagga. Nu utmanar hakke alla och där står jag tomthänt. Kreaviteten är inte samlade på ett ställe däruppe på min kropp och tiden springer sin väg. Jag stupar i sängen varje kväll med jord under naglarna och arbetsbyxa istället för sovpyjamas.

fammb

09 maj, 2006 09:12  
Blogger crrly skrev ...

Haha, jag tänkte också på olympiader när jag såg tekoppsringarna. Snygga dock! :)


Och: Du är ju lång! 1,72 måste väl räknas som långt. Jag är 1,69 och känner mig oftast lång; men alla mina kvinnliga vänner är antingen runt 1,55 eller över 1,80. Man får ont i nacken när man går med dem.

10 maj, 2006 11:28  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Crrly: I min av basketspelare fyllda värld är jag alls icke lång, snarare pytteliten. Bästisgrannen är ännu mindre, hon syns nästan inte. (Men tack, du tröstade mig.)

14 maj, 2006 20:34  

Skicka en kommentar

<< Home