29 april 2006

Respekt

Elvaåringen ville ge mig stöd för tjatet när jag var borta. Hon satte upp denna lapp:


Visst, det finns saker jag upprepar och som kanske inte har så himla stor betydelse för världsfreden. Men om man låter tvätten ligga kvar i maskinen i drygt ett dygn, luktar den ofräscht och om man stoppar in nyköpt mjölk framför den gamla, hinner den gamla att bli forntida innan någon kommer fram till den. Och vilken effekt fick lappen med uppmaningen?


Ett hembakt och fyra köpta.

4 Reflektioner:

Blogger crrly skrev ...

:) Gulligt. Det är nog bra för familjen att lära sig klara sig utan dig.


ghuwc.


ghu-wc?

29 april, 2006 18:30  
Anonymous Anonym skrev ...

Hjäääääälp. HJÄÄÄÄÄÄÄLP. Jag, jag ... JAG KLARAR INTE DET HÄR!

Alla barn kissar på golvet och diskmaskinen kräks disk och tvättkorgarna får tarmvred och dammråttorna nafsar mig i tårna och snart kommer Lotten och SKÄLLER PÅ MIG.

HJÄÄÄÄLP! HJÄÄÄÄÄLP!

29 april, 2006 19:11  
Anonymous Anonym skrev ...

Jag köpte en hel påse med förslutningsklämmor i plast. Måste antagligen hitta en informationsfilm för att barnen ska fatta hur man försluter brödpåsar.Det är inte lätt att vara barn idag.
Kommer och städar köket någon dag......:)

29 april, 2006 19:33  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Tack, Alice! Köper du nytt golv också? Det gamla är ketchup-impregnerat.

(trkgpxq -- såååå trist!)

29 april, 2006 19:55  

Skicka en kommentar

<< Home