11 februari 2006

Ägget är väldigt löst

OS-tv:n är på i köket och jag stökar runt med vilsna strumpor, ännu inte lästa helgbilagor och vilsna skridskor. När jag snubblar på en barnsäng som varit på väg ner i källaren i en vecka, bestämmer jag mig – och bär faktiskt ner den. Det tar en minut.

När jag kommer upp igen är det tyst i köket. Inte bra. Sveriges puckelpistare Sara Kjellin missade precis bronset, kommentatorerna är lite deppade och Damkronornas 3–1-vinst över Ryssland redan glömd. Men kylskåpet står öppet och piper ett hjälp-det-blir-jättevarmt-härinne-pip. En hög stol står halvvägs inne bland mjölken. Jag undrar jag om det kanske ...
Där ser man. Så rätt, men ändå helt fel. Bakom köksön (som egentligen är en sunkig affärsdisk från en tobaksaffär) sitter treåringen och pysslar.

– Jag målar golvet! Mumsfilibabba!

Där det nyss låg slemmigt ägg, är det nu halt som i en hockeyrink. Golvet fick liksom en hårinpackning och skiner som Andie MacDowell.

7 Reflektioner:

Blogger den blyga skrev ...

Det är för varmt i sovrummet, så jag vaknar.
Vi har ju inte riktigt vant oss vid bergvärmens effektivitet.
Så jag passar på att lägga ut födelsedagsuppvaktningen på MIN blogg.
Förresten är det snart fullmåne.

12 februari, 2006 01:40  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Olle har nu uppvaktats som sig bör. Jag gav honom ett par 501:or som var både för breda och för korta.

Äggplatsen i köket är blankspolad. Man kan åka på den som Tom Cruise i "Risky Business" (1983).

12 februari, 2006 09:13  
Anonymous Anonym skrev ...

Jag är så glad att mina barn inte kommer in i kylen än. Det räcker så gott med skafferiet......
Grattis till Olle förresten!

12 februari, 2006 10:13  
Anonymous Anonym skrev ...

Jag tror att ägginpacknigar är bra att ge sina golv då och då. De får en sån fin lyster!

12 februari, 2006 18:43  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Cecilia N: Det är inte lätt att veta att Olle fyller år idag; man måste läsa mellan raderna och besöka alla bloggare som skriver kommentarer.

Byxorna hann jag förresten byta, nu sitter dom som en smäck fast på rumpan.

12 februari, 2006 21:15  
Anonymous Anonym skrev ...

Tur att Olles brallor sitter som en smäck på RUMPAN, och inte på huvudet

12 februari, 2006 22:18  
Blogger maruschka skrev ...

Jag hade tre-årskalas hemma igår, så idag känns det som jag drack två liter rödtjut och dansade på Café Operas bardisk hela natten...märkligt vilken energi det går åt till att vara "stor-värdinna" i några timmar för småfolket?

13 februari, 2006 09:09  

Skicka en kommentar

<< Home