30 januari 2006

Jag bloggar, alltså är jag

Nackdelen med att ha en blogg är att man inte längre vid roliga tillställningar kan resa sig upp och hålla ett spirituellt tal som innehåller en från det verkliga livet sann historia.

– Kära brudpar. Jag ska inleda med att berätta om när jag provade in på Scenskolan i Stockholm och Tomas Pontén satt i ...
– Buuuu! Den har vi redan läst!
– Detta påminner mig om när jag som sjuåring blev såpass skrämd av en städerska att jag kissade p...
– Äh, dra en annan, den där läste vi för jättelänge sen! Schkål!
– Fyra bröllop och en begravning ...
– ... (förväntansfull tystnad) ...
– ... är en film utan Johnny Depp, som jag tr...
– Honom har du tjatat om sedan anno dazumal!

Jag får helt enkelt
a) sluta skriva sanna historier i bloggen
b) börja fabulera IRL
c) bara antyda hur intressant jag egentligen är, och aldrig berätta riktigt allt.

Sagt och gjort.

5 Reflektioner:

Blogger Ica skrev ...

fabulera är ett bra ord vars innebörd är underskattad. så länge ingen mår dåligt av det så va fasen. man kan ju inte ha ett roande och underhållande liv jämt (fast jo, du är nominerad till det med dina incidenter på Mc Donalds och Tuna Park)

30 januari, 2006 12:58  
Blogger den blyga skrev ...

Plötsligt ser jag ännu en fördel med att vara född på 30-talet!
Det kommer att ta lång tid innan jag har hunnit igenom "Mitt livs historia" - och då är jag ju redan dö´

30 januari, 2006 13:01  
Blogger aequinoxia skrev ...

Men alternativ c diskriminerar ju faktiskt alla oss som inte har den stora glädjen att träffa dig IRL. ;-) Tänk om vi aldrig hade fått höra om McDonalds-incidenten - vad mycket fattigare och tråkigare våra liv hade varit...

30 januari, 2006 13:05  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Aequinoxia: Men jisses, kom hit och hälsa på! Jag bjuder alla okända gäster på spaghetti! (Sedan får okända gäster förstås diska.)

30 januari, 2006 23:25  
Blogger Morelli skrev ...

hej Lotten! bloggsurfade och hittade precis hit. jag tror på c)!
tack för vintipsen förresten
/jenny m, bara 3 bar,stockholm

11 februari, 2006 18:35  

Skicka en kommentar

<< Home