26 januari 2006

Det nyinstallerade larmsystemet ...

... funkar bra, kan jag meddela. Jourhavande kompis på vaktbolaget hette denna morgon Markus. Jag sade till allas förvåning helt rätt lösenord så att de stoppade utryckningen.

Det var äldste sonen som gick upp i ottan för att hämta tidningen, äta frukost och hinna se gårdagens inspelade Lost-avsnitt. Hela huset tjöt och tjoade, telefonen ringde omedelbart, jag rusade ner, snubblade i trappan och kommer att få ett blåmärke i hålfoten. Sonen stod med ögon stora som kastrullock i hallen.

– Jag bara ... jag ... jag ... dörren ... ropade han.
– Det är lugnt! ropade jag tillbaka, och tänkte för en sekund ”vad ska grannarna tro?”.

Olle? Nej, han tror ingenting, han sover.

7 Reflektioner:

Anonymous Anonym skrev ...

Hihi, ett kittligt hus som tjuter när man killar det i dörrposterna.

26 januari, 2006 11:37  
Anonymous Anonym skrev ...

Vi behöver inget sånt däringa larm; tjuvarna ser på vår fasad och flagiga stuprör att vi knappast kan ha något av värde (inomhus heller).

26 januari, 2006 14:28  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Det är just det som är problemet: vi bytte från möglig till jätteimpregnerad ytterpanel i höstas, så det ser nästan ut som om vi har något här inne.

26 januari, 2006 15:25  
Anonymous Anonym skrev ...

Vilket ni inte har alltså? (eftersom degen hänger på panelen, så att säga...)

26 januari, 2006 19:59  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Korrekt! Den från banken lånade degen hänger i stora sjok på panelen.

26 januari, 2006 20:09  
Anonymous Anonym skrev ...

Haha förlåt men hur många dagar tog de =)? Det är nästan bra gjort av erik!

26 januari, 2006 22:12  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Det tog inte ens ett dygn ...

27 januari, 2006 14:12  

Skicka en kommentar

<< Home