28 januari 2006

Facit till Ojulkalendern ...

... även känd som Hemlisbloggaren X, finns på gamla Julkalendernbloggen. Ja, det är helt ologiskt och kommer att åtgärdas. Julen varar inte ända till påska. Ni som inte hann fredagsgissa kan göra det nedan ändå om ni vill. Fast priset (en hammock, eller hur?) är redan skickat till Aequinoxia.

6 Reflektioner:

Blogger Lotten Bergman skrev ...

Det hade varit finfin marknadsföring det där, lite av utpressningstypen:

"Gissa på en bloggare och du sover gott hela natten!"

"Nisse Persson var förr en trött man med påsar under ögonen. Sedan han började gissa på hemlisbloggarna har han sovit tio timmar per natt."

"Kära vän, hur är det med dig?"
"Cold turkey. Hante gissat på två veckor. Haru en spänn?"

28 januari, 2006 09:20  
Blogger aequinoxia skrev ...

Jag? Wow! Tack plommonstopet. :-) Jag var för övrigt *inte* nykter vid midnatt och följde därmed inte den spännande upplösningen. För övrigt kan jag tillägga att jag faktiskt har läst Kristin Lavransdotter och tillbringade många drömmar under läsperioden med att dö i böldpest...

28 januari, 2006 11:27  
Blogger den blyga skrev ...

Jag sover, sedan länge, vid midnatt men vaknar, som den pantertant jag är, i tigerns timme!
Då tänkte jag över besöksfrekvensen - och klientelet i "nya hemlisbloggen".

Jag tror att Du ska göra det till en Weekendhemlis!

Dvs´ Lägg ut´ torsdag natt - men se´n får gissandet och chatten pågå till och med lördag.
Då kan ALLA, även de som är "otherwise occupied" fredagar en chans att vara med.

Vi vill väl alla bli en STORfamilj som gissar och utbyter litterära erfarenheter.!?
( Jag ska berätta NÄR det inte blir ett Q i min WV)

28 januari, 2006 12:11  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Det är faktiskt så det känns ... storfamilj. Nu blir jag gråtmild och tårögd. Storfamiljen blir större och större, här hemlisbloggningsgissas det i ett kollektiv. När någon saknas, är de saknade. När nylingar dyker upp och premiärgissar, öppnar jag dörren på vid gavel och vrålar jaaa, kom, alla i hela världen!

I den riktiga världen är det svårare. Om 150 minuter ska jag öppna dörren för stadens alla sexåringar som är hitbjudna på födelsedagskalas.

28 januari, 2006 13:29  
Anonymous Anonym skrev ...

Ni har väl inte missat Loa Falkmans tolkning av Strindberg i Nisse Hults Historiska Snedsteg, repris i svt 1 22.45 ikväll! MYCKET roligt!

30 januari, 2006 09:48  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Jag har missat! Och ska kolla ikväll. (Sanning att säga har jag inte ens slängt ett getöga på Nisse Hult än. Skam.)

30 januari, 2006 11:10  

Skicka en kommentar

<< Home