20 januari 2006

Filmsnabbis

Utan att först kolla i Imdb eller bläddra bland sparade biobiljetter, gör jag nu en filmlista. Har förstått att listor är poppis.

Filmer som jag med behållning ser om och om igen

The Big Chill
All the President's Men
Benny & Joon
Groundhog Day
Die Hard
Singin' in the Rain
High Fidelity
Capricorn One
The Big Lebowski
Hair

Sedan finns det ju filmer som är bra en gång, men som jag inte orkar se med för täta mellanrum, till exempel Gökboet och Memento. Tyvärr finns det även måste-se-filmer som jag inte ens kommit i närheten av. Braveheart är bara en i raden. Skäms på mig!

9 Reflektioner:

Anonymous Anonym skrev ...

The Big Lebowski, Groundhog Day och Hair tillhör även mina absoluta favoriter. Kan vi vara släkt?

20 januari, 2006 14:31  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Kom på en till: Magnolia med grodorna har jag bara orkat se en enda gång. Mysko, den var ju så himla ... ja, med grodorna ... ja.

Milda mak... den gjordes 1999! Hur är det möjligt? Det var ju nyss!!!

20 januari, 2006 19:02  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

20 januari, 2006 20:10  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Alter Ego: Hm. Jag trodde nog att alla skulle läsa min lista och sedan springa ut till video/dvd-butikerna och sätta sig och gloooo och sedan tacka mig för sin osedvanligt trevliga fredagkväll ...

Själv bränner jag vid maten samtidigt som jag kollar på live-statistik-sändningar i Basketligan. Plannja leder.

20 januari, 2006 20:13  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Ojoj. Jag deletade min kommentar för att den var fylld av stavfel. Och så står det sådär ohyggligt tydligt:

Comment Deleted
This post has been removed by the author.

Svälj. Jag som ville hålla mina stavfel hemliga.

Nu är bara frågan: vad ska jag för att bevisa min ickepopulistiska ådra skriva om i morgon? Räntehöjning? Ja! Benhinneinflammation! Ja!

Aha. Nu vet jag. I morgon kommer jag att ... tadaaaaaaa ... blogga som vore jag någon annan! (Julkalendern Revival.)

20 januari, 2006 20:17  
Blogger maruschka skrev ...

Jag grinade ihjäl mig när jag såg Million Dollar Baby häromkvällen, den är fantastisk!!!!!

Skönt att det äntligen går att kommentera så här, jag höll på att bli tokig varje gång Outlook Express drog igång här hemma när jag försökte kommentera din blogg och "standardklienten" för mail startade...*s*

20 januari, 2006 20:56  
Blogger den blyga skrev ...

"...Jag trodde nog att alla skulle läsa min lista och sedan springa ut till video/dvd-butikerna och sätta sig och gloooo och sedan tacka mig för sin osedvanligt trevliga fredagkväll ..."

Bahh

Jag läser den här bloggen en dag försent - snöovädret har gjort att vi varit ute och skottat hela fredagen.

När jag nu, insnöad, läser listan på filmer, har jag just - i ett anfall av städiver - "sakat" barnsängen för att göra plats för ännu en bokhylla för att minska antalet boktravar på golvet - flyttat alla våra gamla videoband. Vilka klenoder!

När vi,för snart 10 år sedan, på grund av att de svenska TV-bolagen inte hade råd att köpa Premier league-matcherna (livets nödtorft enlig min degerfôchere), skaffade oss ett Canal Digitalabonnement fick vi ju samtidigt en massa filmkanaler och har sedan dess varken varit på bio eller tittat på våra pietetsfullt inspelade videos.

Inte konstigt att nutidsmänniskan är stressad, med detta utbud!

21 januari, 2006 13:27  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Oj! Den blyga är inte längre blyg! Man kan ju klicka på en länk och komma till en Blyg Blogg!

21 januari, 2006 13:33  
Blogger den blyga skrev ...

Det var ju lixom inte meningen...
Jag skulle ju vara litet privat - men OKej då.

Men nu får jag ju lixom sila snacket. Typ.

PS Vi hörde på Nyhetsmorgon på TV4 Lasse Bengtssons intervju med Lasse Hallström.
Han dvs LH kommenterade där svenskans (förmodligen innesnackets i Sockholm) förändring sedan han och Lena drog till Hollywood. Han visste t.ex ej vad "taggad" betydde.

Vi här nere i Skåne - som gärna hör och ser på dansk radio och TV ( mycket mindre provinsiellt - enligt danskarna är vi barbarerna i öst), hänger ju inte heller med i det snacket.

Apropos den blygas blogg - när vi var i San Fransisco 1987 talade alla amerikaner, när de hörde vi var svenskar, om " Mitt liv som hund" - en film vi DÅ inte hade sett!

Sedan är jag fascinerad över bokstavsraden word verifikation - allt från 5-9 bokstäver. Denna kräver 8 puh

21 januari, 2006 14:33  

Skicka en kommentar

<< Home