15 december 2009

Vanligt inlägg: Snöstorm ute, snöstorm i sinne!

Jag har ju ingen dagbok längre – det känns som om jag registrerar det mesta på annat sätt via t.ex. mejl och blogg. Därför måste jag använda denna plats till att tala om att jag idag
  • har konstaterat att någon hade lagt ett fyra sommardäck ovanpå skidorna och snöskyfflarna som jag ville åt för att skotta 100 meter trottoar
  • har åkt runt i snöstorm med en bil som hade sommardäck utan att jag visste om det och inte för mitt liv kunde tro att det var på det viset
  • har en helt annan bil som har fått körförbud eftersom den inte har besiktigats när den skulle
  • har skött allt annat som jag bör och ska.
Hurra!

(Nu skulle man ju kunna tro att detta är skrivet av en bitter männscha som känner sig misslyckad och slarvig. Men så är icke fallet. Det är verkligen väldigt mycket som funkar mitt bland ... eh ... sådant som inte gör det.)

Jodå, Julkalendern fortsätter som den ska här nedanför.

Etiketter:

17 Reflektioner:

Blogger Sanna skrev ...

Var det ett eller fyra sommardäck? Eller ett av fyra?

Sitter i ett snöslaskigt Kalmar och väntar på ett tåg. Ska bli spännande att se om det är i tid nu när det ramlat ner något vitt från himlen som SJ brukar har väldigt svårt att hantera.

Orkade inte läsa fler kommentarer om dagens hemlisbloggare så jag bestämde mig för att fördriva lite tid på den här kommentaren istället.

Men, men. Som sagt innan, jag kan ju alltid ägna mig åt livet på mars istället för att sitta här och svamla.

15 december, 2009 20:52  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Bilen som jag körde 24 mil med hade *gulp* fyra sommardäck ...

(Snart har jag avverkat mina nio liv. Om jag nu är en katt.)

15 december, 2009 21:05  
Blogger Pysselitens karlslok skrev ...

Hm, den var svår. Det är i alla fall inte Dan Brown. Däck, otur, tur, kolerisk, jag gissar på Kapten Haddock.

15 december, 2009 21:26  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Anfäkta, anamma och regera, PK!

15 december, 2009 21:47  
Blogger Pysselitens karlslok skrev ...

Bomber och granater på er era krabbsaltade tångräkor.

15 december, 2009 22:28  
Blogger Yvonne L skrev ...

Jag skulle egentligen säga något helt annat, men wv föreslår att vi ska dricka shots.

15 december, 2009 22:39  
Blogger Sanna skrev ...

Jag menade däcken/t som låg ovanpå något annat.

15 december, 2009 22:54  
Anonymous Dieva skrev ...

Lotten,
jag tror Sanna mycket diskret försöker komma med lite korr.

15 december, 2009 23:06  
Blogger Anna skrev ...

Jag hade samma undran som Sanna. Ett klart symtom på korromani.

15 december, 2009 23:22  
Blogger Sanna skrev ...

Tack Dieva för att du förtydligar. Har nog blivit för van att dölja mina verkliga avsikter i julkalendern.

15 december, 2009 23:29  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

KORROMANI!

Lovely och ljuvligt samt underbart! (Men Bloggerbludder vägrar lyda. Alltså är även morgondagens lucka i farozonen. Jag klickar och klickar!)

15 december, 2009 23:53  
Anonymous bengt skrev ...

Det jag är mest orolig över är att kvinnan kör 24 mil utan att se till att julkalenderkommentarerna flyter på.
Fast hon kanske måste ha ett liv också.

15 december, 2009 23:54  
Blogger Anna skrev ...

Jag fattar inte varför ditt Blogger är så motsrtävigt. Mitt är så snällt. Kan det bero på att du kör via webbhotell (för det gör du väl)?

16 december, 2009 00:01  
Blogger Anna skrev ...

eh, motsträvigt skulle det stå

16 december, 2009 00:01  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Korrat!

Och, Bengt, det ääääär oroligt att inte ha koll på kommentarerna när man kör bil.

Hoppsan, facit!

16 december, 2009 00:03  
Blogger Pysselitens karlslok skrev ...

Om du bara ser till att ha dubbdäck på bloggen så är det inget att oroa sig för Lotten.

16 december, 2009 12:35  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Adjö, kära vänner, nu ska jag ut och köra igen. Ska jag ta den med körförbud och vindruta som är tvärt av, eller den med halkdäck och morr i katalysatorn, det är frågan.

16 december, 2009 13:28  

Skicka en kommentar

<< Home