11 september 2009

Badrekord 11 september 2009

OBS – bilden är arrangerad. Det är förbjudet att knuffa mammor i vattnet. (Jag bär för liten baddräkt endast när det vankas rekord. Eller när bikinin har ätits upp av tvättmaskinen.)

Barnen skuttade som glada små kalvar ner i det bruna vattnet, dök och plaskade som om det var 11 juli. Jag däremot stod så länge på bryggan och tvekade att ändernas bajskluttar började krypa fram mellan tårna. Fredagseftermiddagsflanerare gick på stranden och ropade att det nog var i alla fall 16–17 °C och alls inte så farligt. Jag tvekade. Och tvekade. Och drog efter andan och dök i. Aaaaaah.

Det var det, ja. Nu ska vi se, kan jag slå några fler rekord den här hösten så att det finns något att se fram emot?
  • Alla julklappar inköpta redan 20 december.
  • Påskgardinerna nedtagna före julafton.
  • Frisyr åtminstone en dag per månad.
  • Största överraskningen sedan Jan Wictor publicerade Camera obscura.
  • Plus på bankkontot i alla fall i början av månaden.
Nä, nu börjar det här ju likna en lista med nyårslöften. Jag är förmodligen inte rekordinspirerad efter dagens fantastiska insats. (Äh, who am I kidding? Det var inte ens skrik- och draefterandan-kallt utan bara lite kyligt.)

Nu ska vi göra diplom till oss!

Etiketter:

11 Reflektioner:

Anonymous Örjan skrev ...

Nyhet
Strumpätande tvättmaskiner har jag hört talas om, men inte bikiniätande.
Hur ser sådana ut?

11 september, 2009 18:14  
Anonymous Örjan skrev ...

Förlåt
Glömde att gratulerat till rekordet.
Blir det fler försök i morgon, eller nästa vecka?

11 september, 2009 18:31  
Anonymous Dieva skrev ...

Grattis!
Sista-badet-rekord har jag aldrig försökt slå däremot brukade jag förr i tiden notera första-badet för året.

Nuförtiden blir det kryss om det överhuvudtaget blir ett bad aktuellt år. I år blev nog till och med två bad. Också en form av rekord.

Pressmeddelande som rör gårdens ordbokskalabalik.

11 september, 2009 19:07  
Anonymous Dieva skrev ...

.. gårdagens ...

Jag tror jag lider av någon variant av dyslexi. Eller så är det dags att sluta jobba och ta ett glas vin så här på fredagen.

11 september, 2009 19:09  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Schkåwl, hörni!

11 september, 2009 19:39  
Blogger den blyga skrev ...

Den djefla mannens rekord är svårslaget - vi brukade ju bada i Öresund den 23 december - på lögaredagen...
MEN
Nu är det ju lätt som en plätt, när man är på Mallorca.

wv verkar intressant:sublear Åsyftar det gårdagens undervattenslidande?

12 september, 2009 07:26  
Blogger Pysseliten skrev ...

Härligt med rekord! Här är ett annat

12 september, 2009 13:08  
Anonymous en djefla man skrev ...

Är gärna med och SLÅR rekordet på måndag.

12 september, 2009 15:54  
Blogger cruella skrev ...

Jag klådde! Jag KLÅDDE! Jag simmade nämligen igår, den 12! 17 grader var det i vattnet och det var tredje simturen för veckan. Detta är den sommar blott en svag kan kalla höst, sanna mina ord!

13 september, 2009 21:23  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Grrr. Jag tror att jag måste erkänna mig besegrad. Idag var det så kallt här att jag inte hade hoppat i ens för en semla.

13 september, 2009 22:31  
Anonymous Pia skrev ...

Modiga människa!!! ;o)

14 september, 2009 22:14  

Skicka en kommentar

<< Home