09 maj 2008

Reflektion sent på fredagkvällen

Först föds man.
Sedan jobbar man.
Och så dör man.

Jomen. Fast däremellan har man en himla massa fredagar att hantera som biljardbollar eller flipperkulor. De dyker ju bara upp och måste göras något av. Lördagarna är alltid mycket mer planerade – som tulpaner i en rabatt.

Här kommer därför en typisk fredagsrapport. Hipp som happ och huller om buller och lite misshandel.

Den enda öl jag hade, spillde jag ut redan vid femtiden.


Den djefla mannen satte sig att spela gitarr så det sjöng i buskarna och grannarna samlades i busskuren utanför huset för att applådera och viska beklagande. (Huset och verandan är Bästisgrannens. Dansen är improviserad.)


En dessert som alls inte motsvarade den banala huvudrätten (hamburgare) svängdes ihop på en pulverhöft av barnen. Man ska ha efterrätt på fredagarna. Och alla andra dagar.

Men nu blir det premiär!

Här kommer nämligen min första ihopknypplade video. Filmaren är Bästisgrannen, det vilda barnet som jag inte kan styra och knappt orkar domptera är hennes – och hon ville bli omkringslängd. (Jag bara lydde, jag lovar.) Trubaduren är Den djefla mannen. Tillsammans har vi inmundigat ungefär 2 dl öl denna nästan torrlagda kväll, men det förklarar ändå inte att jag inte kan vända filmen på rätt håll. Lägg antingen huvudet eller datorn på sniskan! (Och sänk volymen.)



----
Förresten:
Om ni inte kan se filmen: mejla eller skriv det i kommentarerna så att jag ... så att jag ... öh. Så att jag kan bli lite irriterad? (Har inte den blekaste aning om vad jag gör om det visar sig att filmen inte visar sig.)

16 Reflektioner:

Anonymous Anonym skrev ...

Bästisgrannebarnet försöker förresten ta ett judogrepp på dig där med benet! Vänta bara ett år eller tre!

(Borde inte wv vara något kort och enkelt tidiga lördagsmorgnar, som humpf? I stället för uarytspx? Jag har ont i huvudet!)

10 maj, 2008 07:04  
Blogger den blyga skrev ...

Jag har inte hunnit titta på någon video
MEN
Jag blev alldeles paff när jag såg det eleganta golvet!

Man kan mycket väl tänka sig att lapa upp utspilld öl!
wf var snällare mot mig:tgdwow

Varen hänryckta!

10 maj, 2008 07:29  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

AB -- Bästisgrannebarnet är en karatemästare som även fuskar lite i judo, tror jag. Hal som en ål!

10 maj, 2008 07:49  
Anonymous Anonym skrev ...

Jag tror att bästisgrannen ska stå när hon filmar nästa gång eller ta lite mindre i glaset? *skratt*

10 maj, 2008 08:02  
Anonymous Anonym skrev ...

Nämen det är ju folk här. Jag trodde hela världen låg och sov! Utom jag.

10 maj, 2008 08:37  
Anonymous Anonym skrev ...

Hahahaha... morgonskrattet, hihihi...
Självklart MÅSTE man ha efterrätt VARJE dag... men kan ju vara vad som helst ;) en frukt, en chokladbit (orka klara bara EN ;))...
Må så grankott... värmländskan Bim

(wv avslöjar något - agaba... aga barn? ;))))

10 maj, 2008 09:09  
Blogger Översättarhelena skrev ...

Men torbern var väl ett lite otippat alias?

10 maj, 2008 11:01  
Anonymous Anonym skrev ...

Jag tycker att den blev roligare på tvären!

10 maj, 2008 12:49  
Anonymous Anonym skrev ...

Ska för övrigt till dina vilda hemtrakter snart igen - nu är det spidväj som gäller. Smederna är väl från E-Tuna?

10 maj, 2008 12:50  
Blogger Cecilia N skrev ...

Rapporterar att även jag lyckades se filmen och att jag inte haft nåt problem med att se din blogg nån gång sen du bytt.

Jag zomade också in golvet och kan ju inte tro att det är ditt köksgolv! Eller är det inte det?

wv ger förslag vad min blogg skulle kunna heta, om jag inte redan hade gett den ett namn: ecissbo.

10 maj, 2008 13:27  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Oh, nej, Ö-helena. Jämför vad den kände kemisten Torbern hette och vad Den djefla mannen heter när han inte heter Den djefla mannen. Fullt logiskt.

Studiomannen -- spidväj och Smederna, ja. Jag har aldrig varit på sådant. Vrooom vroom bara liksom.

Tack för att ni är så impade av köksgolvet, men ni ska bara veta att vitt köksgolv är snyggt ungefär fem minuter i stöten ...

10 maj, 2008 14:21  
Blogger Cecilia N skrev ...

Vicken tid det tog för mig att fatta varför torbern-kommentaren dök upp.

Men nu fattar jag. Tralala.

10 maj, 2008 18:39  
Anonymous Anonym skrev ...

Klart annorlunda vy över E-tuna. Vända kameran?

Skönt att se att du kan blogga igen.

10 maj, 2008 18:46  
Blogger Översättarhelena skrev ...

Wow. Den typen av logik gillar jag.

10 maj, 2008 19:15  
Anonymous Anonym skrev ...

Snabbväg
till skillnad mot korg har jag aldrig besökt sådant enemenang.

Men skulle det bli så.

Snygg spagettifriserad blondin med laptop i knät, lär väl inte vara omöjlig att hitta.

10 maj, 2008 23:14  
Blogger rigg skrev ...

Men alltså... Ja, jäklar vad köksgolvet blev snyggt... Tack för tröjan förresten, fast det är väl din djefla man jag ska tacka? ;)

10 maj, 2008 23:21  

Skicka en kommentar

<< Home