08 maj 2008

Tillf.. avbr...?

Det här är som när man läser på tv att ”sändningarna i Herrljunga fungerar inte för tillfället” och man undrar lite över hur de i Herrljunga ska få reda på det.

Tydligen har min blogg varit kapad då och då under dagen. När jag pratade i radio om mjölktörstiga kossor, kom några sms om att bloggen var död. När jag redigerade en trailer kom ett par mejl. Jag, som ju nyss har bytt webbhotell, tar det hela med ro. Det ordnar sig säkert.

Till dess, kan alla utom de i Herrljunga få titta på gammal tv. Det är ”Tur i kärlek” (1991) med Agneta och Adam, ni vet. Jag hade inte TV4 på den tiden, utan tittade istället på ”Vem tar vem”. Nu är frågan – vad kommer vi att år 2025 säga om 2008 års populärkultur?


Lägg särskilt märke till det naturliga luftgitarrspelet, vad Agneta säger jämfört med vad Adam säger och ... och ... och ... ptja, allt annat.

16 Reflektioner:

Blogger Översättarhelena skrev ...

Undrar om något av alla de där presumtiva paren från tv-serien verkligen blev ett par - och kanske rent av fortfarande är det? Hoppas de läser din blogg och kan rapportera! Konstigare saker har ju hänt.

08 maj, 2008 15:09  
Blogger stationsvakt@gmail.com skrev ...

Hade hallåan morgonrock på sig?

08 maj, 2008 15:25  
Blogger Pseudonaja skrev ...

Detta ska ju vara ett par år in på 90-talet men frisyrerna verkar ha stannat kvar i årtiondet före.

Den hiskeliga animationen som visades i början var nog ändå det minst jobbiga att se på.
Kulturskymning är ordet som jag tänker spontant på. Emellertid förutsätter ju en skymning att det tidigare varit en gryning.
I TV4:s fall så har solen fortfarande inte gått upp...

08 maj, 2008 15:35  
Anonymous Anonym skrev ...

ååååå frisyrerna! Underbart!
Igår när jag hämtade kaffe stod storplatttv:n på bredvid och ett helt gäng var samlat i nån tv-soffa och skulle prata om en kommande serie. Alla väntade på att huvudrollsinehavaren skulle dyka upp. Mikael Persbrandt. Klockan 8.07 på morgonen. tror ni han kom då? hahahahaha, de fick först köra reklam och sen inslaget utan honom. "Han har nog fastnat i en bilkö" jomenvisst!

08 maj, 2008 15:42  
Anonymous Anonym skrev ...

Eftersom jag själv blir kapad med jämna mellanrum (dock inte längre på fotbollsplanen, tyvärr) måste jag be dig stilla min nördiga nyfikenhet: Vilket webbhotell?

08 maj, 2008 16:54  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Håll i dig, Stellan:




*konstpaus*





Spray!


(Den djefla mannen har en kompis där så det är rena rama pipelinen rätt in i supporten. Jäss, jag kan skriva svengelska väldigt coolt.)

08 maj, 2008 16:59  
Anonymous Anonym skrev ...

Aha. Det förklarar saken. Det är Spray man ska hötta med fingret åt. Nu kommer jag in i allafall, men om jag börjar tänka så klickar jag med musen och sedan går det inte att komma in igen. Inte utan att tömma cache eller annat jox.

Jag skickar en hel del e-brev i föreningssammanhang. Alla sprayadresser har jag fått plocka ut i en egen liten hög. Det går inte att ha dem inblandade bland hundratals andra utan att det blir tvärstopp. Somliga sprayadresser tar det minst 3-4 minuter att skicka ett brev till.

09 maj, 2008 00:28  
Anonymous Anonym skrev ...

Haha vilken nostalgi... och ja vilka frisyrer det var nästan det första jag tänkte på :D

09 maj, 2008 05:54  
Anonymous Anonym skrev ...

Spray!?!?!

Jaja, då vet du varför det klappar ihop ibland ;)
Jag var kund hos Spray för ett antal år sedan. Fast de kan ju ha blivit oändligt mycket bättre sedan dess. Låtom oss hoppas.

09 maj, 2008 08:07  
Blogger den blyga skrev ...

Jag har inte tid att titta på bio, men man blir ju nyfiken:
Kommer den här kommentaren fram!??

09 maj, 2008 12:07  
Blogger den blyga skrev ...

Jomenvisst!

09 maj, 2008 12:07  
Anonymous Anonym skrev ...

Det här verkar ju funka alldeles utmärkt. Är det någon annan som har haft problem i dag?

09 maj, 2008 13:29  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Öh. JAG har problem, min djefla man!

(Det är precis som ni tror: vi kommunicerar endast via mejl och bloggar, jag och maken.)

09 maj, 2008 16:43  
Anonymous Anonym skrev ...

Hmm. Jag ser bloggen och tycks kunna kommentera men inlägget är detsamma som igår - något som är mycket ovanligt och som bruuuukar betyda att Lotten har problem (eller bortrest och offline, eller möjligen halft döende ...)

09 maj, 2008 19:28  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Tack för iakttagelsen, Dieva!

Problem: Jag ser bloggen bara var femte gång jag försöker kolla och det var ju själva satan vad solen lyser och ölen är god.

Men dagen är ju inte slut. Jag ska bara ...

09 maj, 2008 20:32  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

(Vana bloggare vet att jag nu i detta kommentatorsögonblick sitter på toa. Och har smitit från festen.)

09 maj, 2008 20:32  

Skicka en kommentar

<< Home