27 maj 2008

Grymtanden från verkmästaren

Stön och stånk! Man pekar CNAME på DNS:en så att IP-numret pekar åt Hotahejjti och subdomänerna står som spön i backen.

Å så funkar det inte. Hos Spray får man höra ”telefonsupport som håller vad den lovar!” medan man väntar på att kopplas in till en rar tös som blir alldeles täppt i halsen av nervositet så fort jag bara knystar ”FTP!”.

Jag begriper inte vad jag håller på med, men det är det sällan jag gör och det brukar funka ändå. Vi kör som vanligt ett tag och räknar ner för ett nytt försök.

/Verkmästaren (som passande nog fick denna film från Lovefilm i brevlådan nyss)

9 Reflektioner:

Blogger Översättarhelena skrev ...

Nämen ser man på! Nu blev ju mitt nyssens publicerade inlägg som genom ett trollslag alldeles inaktuellt. Inte för att jag klagar alltså!

27 maj, 2008 12:33  
Blogger den blyga skrev ...

NU-NU-NU..
kom jag in via www.lotten.se
MEN en kommentar jag skrev den 26/5 via länk från den djefla mannen - och som jag såg med egna ögon publicerad - är putz weg.
Dock var innehållet ungefär detsamma som örjans - dvs om de gulliga golvsniglarna - mest huset.

27 maj, 2008 12:55  
Anonymous Anonym skrev ...

Men, jaaa! För några timmar sedan hamnade jag hos Spray ...

Nu kan jag lugnad gå tillbaka till jobbet.

27 maj, 2008 13:02  
Anonymous Anonym skrev ...

Golgatavandring.....
Nytt smeknamnsförslag på Lottens blog.
"Jesus" - återuppstånden från de döda.

27 maj, 2008 13:05  
Blogger Malinka skrev ...

*pust*

Det har varit svårt. Svårt.

27 maj, 2008 13:19  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Men det dumma är nu att jag ju bara är tillbaka på samma gamla sätt som förut -- inget har förbättrats och det är jättesvårt att publicera.

Jag vill ju visa upp när jag gick på ett jordgolv under en gata i Gamla Stan! (Oj, hela intresseklubben dog.)

27 maj, 2008 13:56  
Blogger Hans Persson skrev ...

Du använder, om jag förstår rätt, Blogger på egen domän med ftp-publicering på egen server. Jag har inte provat det själv. Jag använder Blogger på egen domän men genom att peka om mitt domännamn till Blogger och låta dem sköta all hosting och sådant, så ingen ftp är involverad. Fungerar hur smidigt som helst.

27 maj, 2008 14:29  
Anonymous Anonym skrev ...

Hans: Det var precis det som jag försökte mig på, men resultatet blev att ett underligt sidfragment visades (eller snarare icke-visades) i webbläsaren.

Kan ha att göra med att Blogger mitt i alltsammans stämplade Lotten som bloggspammare. Hon har väl skrivit ”slut” eller ”spurt” någonstans.

27 maj, 2008 14:37  
Blogger Anna skrev ...

Skönt att du är tillbaka iallafall. Men Lotten, du har ju ett Flickr-konto. Världens enklaste att ladda upp jordgolvsbilden där och sedan länka dit. Jo det är faktiskt världens enklaste! Näst efter att stava till dubblett! dublett!

27 maj, 2008 15:59  

Skicka en kommentar

<< Home