02 januari 2008

Dagens outfit

Promenader utan mål eller tävlan är inget för mig. Möjligtvis är de intressanta om det vankas bävrar eller mat i andra änden, men annars inte.

Men den galna Bästisgrannen drar sedan åtta dagar ut mig på snuspromenader. Hon har slutat snusa och blivit hooked on promenader. Jag spjärnar emot och stånkar och stönar och drar ut på det och skyller på onda hälsenor och dåliga skor.

– Snicksnack, säger hon och petar in ännu lite mer hushållspapper under läppen. Jag sitter här tills du kommer med.

Och så sätter hon sig på min dator! Så jag lyder. Men för att göra det lite intressantare tar jag tid med stoppur så att vi har koll på mellantider och går ett par sekunder snabbare varje dag.

Men nu nu har jag kommit på det ultimata vapnet.
Jag klär mig såpass fult att hon inte vill ha mig med!

----
PS. Det funkade inte. Dessutom valde hon en ny runda så att den gamla tidsnoteringen blev helt ointressant!

21 Reflektioner:

Blogger Jessica skrev ...

Hmmm, kan inte bästisgrannen prova sånt där snus utan nikotin ett tag, eller måla alla element i huset?

03 januari, 2008 09:49  
Blogger Ingela skrev ...

Outfiten helt OK tycker jag. De nya stövlarna är pricken över i. (8Fast nederst förstås.)

03 januari, 2008 10:17  
Anonymous Anonym skrev ...

Pricken över i - fast nederst: kroken på j? Men blir det inte väldigt halt med gummistövlar i snö? För trötta hälsenor och knän, menar jag.

03 januari, 2008 10:41  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Ja, jag är så snygg i de nya stövlarna att hälften hade varit nog! (Men det ser så dumt ut med en stövel.)

Bästisgrannen stoppar upp papper under läppen, vilket tydligen funkar ungefär som napp: hon känner sig lugn och tillfreds. Men ut och gå ska hon ändå.

Fast det där med att måla element är inte alls en dum idé. Mina element.

03 januari, 2008 10:42  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Emi: Där satte du fingret på den springande punkten i pudelns kärna! Skodonen är alls inte lämpade för snöpromenader.

Problemet är precis som du påpekar hälsenorna. Med hederliga gamla kängor som trycker på hälsenan kan jag inte gå mer än tio meter. Med gummistövlar halkar jag bara och med älsklingsgympaskorna blir jag blöt om fötterna.

Kan man inte stämma någon tillverkare för mina dassiga hälsenegener? Mamma? Pappa?

03 januari, 2008 10:45  
Anonymous Anonym skrev ...

Cediljen under ç:et!

PS Jag hittade en underbart nördig Wikipediasida om diakritiska tecken.

03 januari, 2008 10:54  
Anonymous Anonym skrev ...

På tal om outfit - vet du vad jag fick med posten igår? En hemlisbloggart-shirt! Det var Tebe som ansåg att mitt istadiga rimmande trots allt borde premieras, och så skickade hon sin egen vinsttröja till mig. Det är kärlek det!

03 januari, 2008 11:05  
Anonymous Anonym skrev ...

Kan man länka? Ja, det kan man. Dra på trissor. Det kanske blir ett gott nytt år i alla fall.

03 januari, 2008 11:06  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Nämen Loppran! Så underbart! (Eller fick Tebe fel storlek och vill ha en annan?)

För övrigt: ni som inte har fått era t-shirtar ska inte misströsta. De kommer, de kommer.

Cediljen under c:et idag är att jag inte behöver gå promenad eftersom det jähäääättesnöar. (Enligt mellansvenska mått mätt.)

03 januari, 2008 11:15  
Anonymous Anonym skrev ...

Tuffa stövlar!
För egen del slutade det med att jag gick och köpte ett par gröna Tretorn Scout (måste kunna stoppa in jeansen i skaften).
En dag som denna är det däremot Icebugs som gäller (fick den djefla mannen några förresten?). Kanondojjor ute hos mig där vägarna i allmänhet har mer is än sjöarna.

03 januari, 2008 11:52  
Anonymous Anonym skrev ...

På tal om att vara tävlingsinriktad.

För länge sedan, i ett helt annat århundrades mitt, gick jag till i skolan. Eller rättare: jag sprang oftast till skolan. Och då med [url=http://bp2.blogger.com/_JPNxy8Jnyog/RxZuI2n3sNI/AAAAAAAAAQc/cIWEUTXlgLA/s1600-h/stoppur.jpgen sådan här tjusig tingest [/url] i min hand. Med dess hjälp kunde jag mäta hur snabb min morgonform var, samt konstatera hur litet eller hur mycket snabbare jag borde ha varit för att ha hunnit fram till min skolas obligatoriska morgonbön. Idrott och matematik i arla morgonstund. Vi började skoldagen 7.40.

Resultatet blev i alla fall att jag en vårlig skolavslutning erhöll diplom som skolans bästa idrottsflicka*, samtidigt som jag kvitterade ut mitt betyg med B i ordning på grund av alltför många försenade ankomster.

* Vi var över tusen flickor på denna flickskola och jag blev rätt stolt!

PS. Även i Skåne gör kung Bore liten visit i dag. Några minusgrader, en vind som får det känns mer än tredubbelt kallt och då och då snö i form av kornsnö över Lunds barmarker.

03 januari, 2008 15:39  
Anonymous Anonym skrev ...

Så här skulle det förstås vara!
Blogger håller sig med en krångligare kod för länkar!


en sådan här tjusig tingest

03 januari, 2008 15:42  
Blogger Bloggblad skrev ...

Du kan få gå med mig! Jag har fortfarande lite ångest för karln åt det hållet där jag går, som skjuter alla djur han ser - med dig bredvid skulle han aldrig ta mig för ett rådjur!
Jag har visserligen ALLTID röd mössa (röd keps på sommaren)men ändå...

03 januari, 2008 17:28  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Jamen kan vi studsa basketbollar då då när vi går, Bloggblad? Bävrar, bollar och bucklor vid målgång, det är min promenadparoll!

03 januari, 2008 17:35  
Blogger Cecilia N skrev ...

Men så här års (efter nyår) är det väl inte lovligt med rådjur hos er heller, Bloggblad?

Förresten Lotten, det var ena tuffa stövlar de där.

03 januari, 2008 21:06  
Anonymous Anonym skrev ...

cediljen under c:et kan man inte skriva som cedilj under c:et upptäckte jag nu när jag försökte. så snart man kommer i närheten av att trycka på alt + 135 så blir det hela paketet. hmmf. alla andra franska småprylar som ´`^¨ och ' går ju att skriva utan bokstäver under eller bakom, så varför inte ç utan c??

sen skrev jag en kommentar som försvann, fast cene hade hunnit se den. undrar vart den tog vägen. den handlade om ditt behov av nytt lull-lull och var undertecknad av mitt pärl-alter ego.

04 januari, 2008 12:06  
Anonymous Anonym skrev ...

nä, nu var min kommentar där, under föregående inlägg. fast för några minuter sen såg jag den inte. gud så märkligt. jag är för nyvaken för att klura på en förklaring.

04 januari, 2008 12:10  
Anonymous Anonym skrev ...

själv köpte jag just ett par glittriga allvädersstövlar. jag minns när jag var liten och alla allvädersstölvar såg likadana ut, nu kan man välja och vraka minsann... det ultimata skodonet skulle jag vilja påstå. jag skulle ha tackat för länge sedan, men jag gör det nu; tack för tröja och bok, jag är både stolt och glad :) och god fortsättning!

04 januari, 2008 15:20  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Sorry, här har man lovat facittexter och x-bloggartexter till höger och vänster OCH SÅ BRAKAR HELA INTERNET I HELA STAN IHOP!

(Jag sitter och smygsurfar på ettt skumt ställe. Tvångströja på.)

04 januari, 2008 19:58  
Blogger Cecilia N skrev ...

Har inte Eskilstuna fattat att det är tjugohundraÅTTA, det här nya året? Det var för åtta år sen internet och allt möjligt annat elektroniskt skulle braka ihop efter nyår jue.

Lider med er. Tack och lov inte så bokstavligt.

04 januari, 2008 21:38  
Anonymous Anonym skrev ...

Häftiga stövlar sådan vill jag också ha! Det är först för tre timmar sedan vi fick snö här nere och jag har just haft all tre baren ute snön, fast det passerat läggtid för länge sedan.

05 januari, 2008 22:33  

Skicka en kommentar

<< Home