31 december 2007

Gott Nytt År!

Köksbordet rymde hemifrån, en skotte tog över matlagningen, jag är iklädd guldtajts och det kommande året blir det bästa av alla!

Uppdatering? Jo. Fast inte. Eller ja, jag kanske kan uppdatera nu – 02:42 – med målande beskrivningar av allt som har hänt, men inte med bilder, för dem spottar bloggerbludder ut som vore de den där allra sista drinken som man inte borde ha svalt. En bild på tajtsen ... huäääärk! En bild på tolvslaget, en kilt som dansar can-can och en frackman i combatbrallor ... huääärk. En bild på den rosa champagnen som jag glömde kyla och som kl. 00:04 bubbelsprutade ut ur min näsa ... uhuhuäärrhoosstäääschnys.)

GOTT NYTT ÅR!
----

31 Reflektioner:

Blogger Jessica skrev ...

Gott nytt år åt er också!! Ser fram emot uppdateringen!!! :)

31 december, 2007 23:34  
Blogger Flinn skrev ...

Gott nytt år!

Börja genast träna: 2008, 2008, 2008 ...

01 januari, 2008 00:14  
Blogger Humlan skrev ...

Gott Nytt År!

01 januari, 2008 01:09  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Morr. Jag har bilder på nyårsaftonen -- och på guldtajtsen som verkligen inte alls är snygga -- men Bloggerbludder påstår att han är full och inte alls tänker samarbeta.

Imorrn bitti, då ska här krängas ut bilder. Av en moonande skotte i kilt kanske? Eller bara en för gatan spelande djefla man? Kanske bilder på choklade som jag smälte och spritsade i åttor?

Eller bara en på mina synnerligen trötta ögon?

01 januari, 2008 02:23  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Oj, en extra bokstav som jag tappade på vägen: n.

01 januari, 2008 02:25  
Blogger Jessica skrev ...

Idag är det dagen efter Lotten. Du har tid på dig att få ihop bilderna.

01 januari, 2008 09:54  
Anonymous Anonym skrev ...

Gott Nytt År!!! Verkar som om det börjar bra? ;)
Väntar med spänning på vad som händer när blogger vill samarbeta och när det drar ihop sig för nya året än mer här ute... snart dags för kalender igne? ;)
Må så gott... värmländskan Bim

01 januari, 2008 09:55  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Jessika: Jag måste byta webbhotell för att få ut bilderna, verkar det som. Fast jag kan också ... (nu ska jag hämta vektygslådan).

*krasch bang bom*

(Jag snubblade i källartrappan. Igen.)

01 januari, 2008 10:16  
Anonymous Anonym skrev ...

God fortsättning!

Ta det försiktigt i trappan. Är det inte intressant att problem alltid uppstår på helger?

01 januari, 2008 11:00  
Blogger Hajcharlott skrev ...

Gott nytt år!

Vi skickar hälsningar från staan - där det är lite snö och lagom kallt. Nattlig sparktur var schysst.

01 januari, 2008 11:38  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Nu tillåts jag inte ens gå in och ändra det där försmädliga slarvfelet "tolvlaget".

Fast å andra sidan kanske jag menar 12-laget och alls inte midnatt?

01 januari, 2008 12:53  
Blogger Marianne skrev ...

God fortsättning på det nya året!

01 januari, 2008 13:21  
Blogger Moster Mjölgumpa skrev ...

Vad avundsjuk jag blir - Jag vill också ha en egen skotte i köket!

Gott Nytt 2008!

01 januari, 2008 13:22  
Anonymous Anonym skrev ...

Inte ens med vektygslådan?

wv antyder att vi är zugna på bilder från igår.

01 januari, 2008 13:54  
Anonymous Anonym skrev ...

Oj... våra kök är nästan lika. Jag får ta bild så vi kan jämföra. Men du har grejorna i luften som gör att man inte kan se teckenspråket. God fortsättning! Ja bubbla kan man göra på alla sätt. Jag genom halsstrupen. raaap!

01 januari, 2008 14:21  
Blogger Översättarhelena skrev ...

Har ni den där röda mattan under köksbordet i vanliga fall? Det var modigt vill jag lova!

01 januari, 2008 15:06  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Jag kunde rätta slarvfelet!

(Vektygslådan var full med vekar och tyger. Jag fjuttade eld på allt med bensin och lade sedan datorn att värmas på toppen.)

01 januari, 2008 15:07  
Blogger Cecilia N skrev ...

Kilt i cancandans!

Men nu måste ju frågan få ett svar ...

01 januari, 2008 15:07  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Cecilia N: Jaaaaa. Det är sant, som de säger. Frågan besvaras med ett rungande ja.

01 januari, 2008 15:14  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Ett dinglande ja, menade jag.

01 januari, 2008 15:15  
Anonymous Anonym skrev ...

Så bra, då vet jag vad man har en sådan låda till! Tror faktiskt att jag har en under min säng, men just där kan det kanske vara olämpligt att fjutta på den. Fast kalla vinterdagar kan det ju vara frestande.

01 januari, 2008 17:30  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Glömde ju bort mattfrågan: neeeeehejejej, oj vad vi inte har en matta i köket. Vi skulle behöva ha ett köksgolv som ett durkslag, det hade funkat bra.

01 januari, 2008 19:08  
Blogger Jessica skrev ...

Alltså, vissa saker mår bäst av att inte dokumenteras i bild ;)

01 januari, 2008 20:24  
Blogger Jessica skrev ...

Om du nu skulle kunna tänka dig att träffa mig någongång så ligger eskilstuna mindre än en halvtimme härifrån. Kanske under lugnare former till att börja med. Kanske. Snarare än en nyårsfest med kilt.

01 januari, 2008 20:26  
Blogger Ingela skrev ...

Kolt eller kilt? det är frågan...

Det senare verkar absolut mer frisläppt. Nu är inte kolt alltid så strikt heller, den kan användas vid allehanda tillställningar, men nåt mer spännande än skinnbyxor (möjligen utan kallingar i)lär man aldrig få skåda under den.

01 januari, 2008 23:35  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Ni vet hur det känns när man har på sig ett snörliv?

Inte?

Ok, men så känner jag mig nu: jag kan inte lägga ut text eller bild på bloggen förrän webbhotellet vaknar ur julkoman och ger mig ett par MB till.

Oooh. Det rasslar till i sajbern ... jag känner hur någon klipper sönder korsetten ...

02 januari, 2008 09:49  
Blogger Översättarhelena skrev ...

Vad trevligt att den goda rödlökssåsen (som jag alls inte har hittat på själv) numera bär mitt namn! Förresten funderade jag länge på vad dammig chokladpudding kunde vara för nåt innan det gick upp för mig att den kanske var gjord på pulver?

02 januari, 2008 16:34  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Korrekt, Översättarhelena! Dessutom var även citronfromagen gjord på pulver. Jag har förstås bilder på allt MEN JAG KOMMER JU INTE ÅT ATT BLOGGA!!!

02 januari, 2008 16:40  
Anonymous Anonym skrev ...

Vi är fler som lider av Lottens snörliv.

Under tiden har jag nu etablerat min egen blogg som den som vill förstås är välkommen att besöka. Min tidigare undring om Blogger el. Wordpress löste sig tekniskt skulle man kunna säga. Blogger vägrade att ge mig ett konto. Men jag samlade massor av kul wv:s under mina sju (eller så) försök. Vid något tillfälle ska jag skicka dem till Lottens samling.

02 januari, 2008 20:10  
Blogger Malinka skrev ...

Det bergmanska snörlivet irriterar mig också högeligen.

02 januari, 2008 21:50  
Anonymous Anonym skrev ...

Gott nytt år!
Jag ser framemot ett år med lottens blogg!

03 januari, 2008 01:07  

Skicka en kommentar

<< Home