17 maj 2007

Sanningen om mig idag

Det är i mellansverige bedrövligt regn och kalla moln samt gråa ansikten idag. En annan har drabbats av rivjärn i halsen och slemfabrik i näsregionen. Eftersom det är synd om mig, haltar jag även lite grann för att förstärka omgivningens beskyddarinstinkter. Men inte hjälper det. Jag säger som Homer Simpson:Helt utan en smidig övergång, måste jag nu få visa upp hur vacker jag är. Ni ser väl framför er hur jag värdigt skrider fram mellan mina rum i mina ylleklänningar och nätta hattar? Jag är färgmatchad och stilren, snyggt mejkad (ett sedan 1998 svenskt ord) och allmänt behaglig.
Bevis:

Gammalt klipp från lokaltidningen.

Allvarligt talat: åh, så skönt att det regnar småspik. Jag sitter här i sängen iklädd morgonrock och Birkenstocktofflor (förlåt mig, sängen, jag ska snart ta av dem) och fickorna fulla av snorpapper. Maskrosorna lyser så vackert på gräsmattan.

12 Reflektioner:

Anonymous Anonym skrev ...

Jag och maken har också rivjärn i halsen ... någon mellansvensk epidemi kanske?

Även i vår gräsmatta lyste maskrosorna gula tills i går, då den nya gräsklipparen invigdes.

Nästa gång vi ses ska du få se min värsta grimas.

Krya på dig!

17 maj, 2007 12:22  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Tack, jag kryar på mig allt vad jag kan!

(Sitter hemma hos Bästisgrannen och äter hamburgare med datorn på köksbordet.)

17 maj, 2007 12:26  
Blogger Jessica skrev ...

Krya på dig. Det regnar här också men så bor vi ju i stort sett nästgårds.

17 maj, 2007 12:33  
Blogger Ica skrev ...

Vågar jag komma och hälsa på vid kl 16 eller kommer du att snora ner mig med baciller?

17 maj, 2007 14:10  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Jag tänker nysa ner dig fullständigt och snyta mig i din tröjärm!

17 maj, 2007 14:12  
Blogger Ica skrev ...

med det vill du ha sagt? Ska jag dyka upp eller inte?

17 maj, 2007 14:21  
Blogger Jessica skrev ...

allt sker på egen risk på ett ungefär?

17 maj, 2007 14:26  
Blogger den blyga skrev ...

Jag avvaktar sanningen om Dig i morgon...

17 maj, 2007 22:27  
Anonymous Anonym skrev ...

Är du frisk nu?

18 maj, 2007 07:04  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Host.
Snörvel.
Snyyyt.
Akntschjooo!

Näe. Lägg en varmvattensflaska på mitt huvud.

18 maj, 2007 07:08  
Blogger A L V A S - P A P P A ! skrev ...

Du måste ha vunnit grimastävlingen??

Det är inte alls skönt att det är pissigt väder, vi ska ju ha utedop imorgon )=

förresten, låt mig vara lite besserwisser, Homer säger DOH! sorry (=

18 maj, 2007 07:37  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Jamen jamen jamen, säg det till word verification-tillverkarn ... doh.

Utedop i regn ger tur resten av livet, har jag hört!

18 maj, 2007 07:41  

Skicka en kommentar

<< Home