29 juni 2006

En pölsablogg med pyttipanna på ... och lite haggis

Den glömda buffén
Jag hade ju glömt den här stackars buffén i buffébloggen igår.
Det är minnesbuffén, som är fylld av till exempel Hej Matematik, snuttefiltar, matteprov med alla rätt, geografiprov med nästan inga rätt, snäckhalsband, lila stenciler med texter till ”We Shall Overcome” och ”Vad har du under blusen, Rut?”.

Här kan man till exempel utan att ens behöva leta nästan alls gräva fram en lapp med information om de brittiska öarna.
Jag verkar i elvaårsåldern inte ha tagit särskilt allvarligt på uppgiften när det gäller Wales.

Nu till något helt annat:

Bloggeländet
Är det bara jag som inte begriper detta slut på en tv-krönika? (Klicka på bilden eller läs hela här.)
Vaddå, vabaha ... ”Man slipper ju i alla fall bloggeländet i tv ...”, vad menar Jan Semneby?
Det är ju som att tacksamt sucka:
  • Men man slipper ju i alla fall skoeländet i kylskåpet …
  • Men man slipper ju i alla fall snöeländet runt ekvatorn …
  • Men man slipper ju i alla fall karleländet i dambastun ...
  • Men man slipper ju i alla fall snoreländet i armhålorna …
Vad är det som är så eländigt?

Men nu till något helt annat:

Bygget
Att i ultrarapid tillverka en garderob är inte särskilt effektivt.
Man stökar till, hämtar hem sina verktyg från Bästisgrannens hus så att Skotten blir lika ineffektiv som sin granne, man väcker sovande maken med reglar som faller som plockepinn gång på gång och man glömmer totalt bort att man har ett yrke att sköta, en firma att driva och pengar att tjäna. I morgon ska jag banne mig spika i tre skruvar och skruva i tre spikar och det kommer att bli så fint så.

Och så förstås över till något helt annat:

Om ni tycker bättre om sammanhållna och fascinerande historier än sådan här mischmasch, rekommenderar jag Sources flygupplevelse nummer ett och två.

Uppdatering: Och vill ni skratta, då kollar ni på filmsnutten med Amy Sedaris hemma hos Salt. Eller om det var hos Letterman.

14 Reflektioner:

Anonymous Anonym skrev ...

Kan Maken verkligen väckas av små fallande reglar? Han som är så omtala som varande mästersovare.

29 juni, 2006 07:45  
Anonymous Anonym skrev ...

Har svårt att tro att den maken vaknar ens av stora fallande reglar.

29 juni, 2006 07:51  
Blogger Översättarhelena skrev ...

Men vart tog gårdagens bufféblogg vägen? Även om en endaste liten buffé var bortglömd kunde den väl fått vara kvar?
Jag tror att garderoben kommer att bli jättebra. Du är duktig du som kan snickra.

29 juni, 2006 08:26  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Himmel och pannkaka! Gårdagens bufféblogg är borta! Jag har ingen aning om vad som har hänt och måste ju leta reda på den på något sätt.

Nu till en fråga jag inte har ställt mig förut: kan man återskapa ett inlägg med alla kommentarer eller är den borta för alltid om den inte finns i Bloggers kulvertar?

Några tips?

29 juni, 2006 09:07  
Blogger Magnus Carlbring skrev ...

tips: gje dej för sjutton gubbrar inte ner i bloggkulverterna eftrersom det är mångnga cokelikolaförgjiftade tunnhåringar som glidrer omkringng därnere med pixlar i blikcen okcså letrar eftrer offer

29 juni, 2006 09:20  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Pernilla och Kicki har helt rätt: han vaknar ju inte av något, Olle.

Men när han sov två meter från de stående reglarna som var sju till antalet och de sedan föll som furor, lät de också som furor. Och det vet man, att alla furor som faller i sovrum ju hörs bra, medan de när de står i skogar utan lyssnande publik däremot faller ljudlöst.

29 juni, 2006 10:22  
Anonymous Anonym skrev ...

Jag byggde en garderob i mitt sommarstugebåthus i fjol. Det slutade med att jag målade om tre fjärdedelar av huset invändigt...

Men garderoben blev bra och kläderna verkar trivas för de tittar sällan ut. :-)

Wv nspzxrl: en förkyld ens beställning av nässprej mitt i en nysning?

29 juni, 2006 11:01  
Anonymous Anonym skrev ...

Har jag sovit bredvid fallande reglar? Intressant.

29 juni, 2006 11:57  
Blogger Cecilia N skrev ...

Underbar regelfallardiskussion! Tack!

Men jag tänkte kommentera den där bloggeländesartikeln...
Det var ju det du sa i våras! Du skulle ju ha farit till Tyskland och skrivit fantastiska kommentarer helt utanför de gängse ramarna.
Stackars karl som inte har upplevt Lottens förlovade blogg. Han vet inte vad han missar. Inte chefredaktören heller.

Se nu till att bli anställd inför nästa stora evenemang Lotten!

29 juni, 2006 12:33  
Anonymous Anonym skrev ...

Regeltolkning -- har det med paragrafrytteri att göra?

29 juni, 2006 13:28  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Cecilia : Ja, jag sade ju det! Jag hade kunnat skriva om bråket i omklädningsrummet, om ovanligt långa dobbar, om män som beter sig som ovanligt fjantiga män och kämpar som beter sig precis som man tycker att hela mänskligheten borde bete sig och beskrivit teorier om hur man övar dykning medelst rullning via skruvad saltomortal på de ovanligt stängda träningarna.

29 juni, 2006 19:24  
Blogger den blyga skrev ...

"de sedan föll som furor, lät de också som furor"

En SANN hisoria:
Syster och svåger bodde några somrar inneboende hos fiskare på Smögen - de är nu vänner.

När så arbetstidslagar etc möjliggjorde även för fiskare att ta semester - bestämdes att familjen skulle CAMPA.

De skaffade sig utrustning för åtskilliga tusen och åkte inåt land och smällde upp sitt tält i en lämplig träddunge.

Men STIIIG,han heter så, kunde inte sova.
Träden susade, och SUUSADE och..
Det här går aldrig väl.
Mitt i natten tvingade han familjen stiga upp, packa ihop och åkte hem till sitt trädlösa Smögen.
Ock kom aldrig mer igen.

29 juni, 2006 21:49  
Blogger Översättarhelena skrev ...

Vilken regelvidrig diskussion.

30 juni, 2006 08:39  
Blogger Ica skrev ...

Ska jag komma förbi och hjälpa er bygga?

04 februari, 2007 16:43  

Skicka en kommentar

<< Home