17 maj 2006

Mffffffffgrrrrrr

Jag har munkavle och tvångströja och fotbojor.

(Dagens nyskrivna inlägg skulle illustreras så fint och Blogger/datorn/systemet/programmet vill inte lägga upp bilderna och då kan jag inte publicera inlägget och detta är första gången jag bloggar om att inteblogga och det tycker jag inte om och en gång när Blogger strulade lyckades jag ändå fippla in bilderna genom att liksom fuska men nu kommer jag inte på hur jag gjorde och nu känns det som om jag måste springa en mil i fotbojor och göra 73 armhävningar i tvångströjan samtidigt som jag reciterar Shakespeare på fornengelska.)

Detta är min ena onda armbåge. Jag har ingen anledning att visa upp den nu, men jag måste testa om jag kanske kan fusklägga upp en bild här när Blogger nu trilskas.

Uppdatering: Ja, ooo så bra det gick.

11 Reflektioner:

Blogger bästisgrannen skrev ...

Jag satt här och väntade, avvaktade och tvekade. Äntligen! Nu kan jag åka till jobbet i lugn och ro:)

17 maj, 2006 10:08  
Anonymous Anonym skrev ...

Jag som trodde du hade full koll på tekniken för jämnan! Jag gillar att mejla och sms:a men jag är en användare, inte en systembyggande innovatör. Sen jag kom hem från Paris har meddelandena i burken och mobilen mest kretsat kring hålfotsinlägget som klibbade fast vid mitt handbagage och följde med till Sverige och sedan huruvida det kom tillbaks till sin rättmätiga hålfot med posten eller ej. Det gjorde det! Känns som en parallellhistoria till de där kringresande trädgårdstomtarna, om någon minns.
wf: crauyzr. Ja, kanske.

17 maj, 2006 10:18  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Själv sitter jag här och morrar. En text om den 17 maj kan jag ju inte vänta med och lägga ut den 18 maj, eller hur?

(Detta är absurt. Bästisgrannen och jag sitter i varsin soffa mittemot varandra och skriver detta. Vi säger inte ett ord, småler på sin höjd mellan morrningarna. Ja, se där, nu reser hon sig upp för att åka till jobbet. Hi.)

Ingrid: Hålfotsinlägg! Tag lärdom alla som vill skriva humor: ordet hålfotsinlägg är så roligt att det inte ens behöver klibba fast någonstans för att roa!

17 maj, 2006 10:20  
Blogger Översättarhelena skrev ...

Men i alla fall:
Gratulerer med dagen!

17 maj, 2006 10:52  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Helena: Nu kommer folk att tro att jag ska gratuleras idag. Tack, det känns riktigt trevligt.

17 maj, 2006 11:01  
Blogger Herr R skrev ...

Du får väl använda tangenterna och skriva in bilderna. Med välgenomtänkta bylines behövs ingen bild.
(Och jag är ändå AD. Fy på mig.)

/Herr R

ps. wf. mbilldo = vibrerande mobiltelefon?

17 maj, 2006 11:17  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Den vibrerande mobiltelefonen fick mig att se klart och plötsligt var det hur simpelt som helst att hitta alternativa vägar till bildutläggning!

17 maj, 2006 12:39  
Blogger den blyga skrev ...

Jag har alls inget att säga men kunde inte motstå wv: punkbj

17 maj, 2006 13:46  
Blogger Översättarhelena skrev ...

Alla ska väl gratuleras på syttende mai!

17 maj, 2006 14:48  
Anonymous Anonym skrev ...

ha ha - jag fick mig många härliga skratt efter detta inlägg!! Den där bilden på dig som skolans drottning var ju helt ewnkelt urtjusig!!!
Och du - jag har lite försäkningar i Lund...ska jag ringa ett samtal eller...?SAOL, var det va?
Skämt åsido - kul att du läser min hemska berättelse - det är otroligt skönt att skriva den kan jag säga!

Förresten..när ska vi sippa på vår champagne???

17 maj, 2006 15:02  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

JA, Petra -- allvarligt talat! En inslagen SAOL till Emma på den i inlägget nämnda vägen, nr 4! Mejla mig om du behöver mera detaljer!

Fast nu kommenterar vi ju egentligen på fel inlägg!

17 maj, 2006 15:07  

Skicka en kommentar

<< Home