22 mars 2006

Nämen. Vad skulle det här vara bra för?

I trädgården den 22 mars klockan 17:31.
Nästan snöstorm! (Som alls inte syns på bilden.)
När man ska ha regn i filmer, häller man tydligen mjölk på skådespelarna. Detta får mig att tro att snöflingor borde synas mer än så här.

Ni ser att jag är glad, va? Jag gillar när det blir oljeransonering och snöstorm och undantagstillstånd och allmän kraftsamling mot ... något. Och paniksnö i slutet av mars, ger mig livsandarna åter. Om jag nu skulle ha tappat dem någonstans på vägen.

Nu vrålar Bästisgrannen från köket att pyttipannan är färdig! (Nej, de har inte flyttat in, vi bara över lite inför vad som komma skall.)

9 Reflektioner:

Blogger den blyga skrev ...

Besök min blogg i morgon - vi hade snöstormen igår - idag kom en liten våraning!
Dessutom har de första tranorna anlänt till Hornborgasjön.

22 mars, 2006 21:25  
Blogger Ica skrev ...

jag hatar denna snö!! men det är så himla mycket att den inte ens går att sparka på! Snart går jag i ide, eller ut och ylar högt. Jag ska starta en klubb för oss som avskyr vinter och snö över allt annat. fram för vår och värme!

22 mars, 2006 21:56  
Anonymous Anonym skrev ...

Äh. Inte behöver man hata snön. Se istället hur vackert ljust det blir när vårsolen har något vitt att spegla sig i (låt vara att det var mulet just idag;-). Jag är glad såsom lärkan eftersom jag ÄNTLIGEN efter cirka 20 år i Stockholm fått VÅRVINTER. Och på söndag ska Ingrid och jag åka skidor, så dä så. Så åkalla ingen vårflod innan dess!

22 mars, 2006 22:09  
Blogger Cecilia N skrev ...

*viskar*: Och hur glad är Olle?

Lokalradiorösten i morse sa nåt om små flingor i luften, men det var nog bara där. Här ser det ut att bli en kall vårvinterdag utan nämnvärd dagsmeja, idag heller. Dagsmeja att tala om har vi inte haft sen i lördags. (Och maken är av detta ungefär lika glad som jag antar Olle är...)

Håller tummarna för Cruellas goes vårvinter i Stockholm!

23 mars, 2006 08:54  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Pssst. Olle är i Ryssland. Kiev. Plus fem grader och sol.

23 mars, 2006 09:10  
Anonymous Anonym skrev ...

Jag håller med cruella. Arjeplogsväder i Stockholm, vem trodde man skulle få uppleva det? Då är det värt en liten dag av bakslag. Värre är dock den vanliga Stockholmsmotsträvigheten mot att göra rätt när man snöröjer, så alla gångvägar ser ut som konståkningsisar. Undrar om akutmottagningarna är lika lyckliga, där de vadar i små tanter med brott på lårbenshalsen?

23 mars, 2006 09:47  
Anonymous Anonym skrev ...

Aaaaaaj, Lotten. Kiev är huvudstad i UKRAINA, kan tänka mig några orangea revolutionärer som skulle flåsa upprört vid läsning av din blogg;-)

23 mars, 2006 09:51  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Oooooooo. Ooooooo. Jag som har varit redaktör för geografi på NE!

Jag ... jag .... jag måste nästan sudda, finns det inte ett Kiev i Ryssland? Åh. Skammens rodnad osv ....

Får väl skriva ett nytt inlägg för att förhindra att folk går in här och läser!

(Oj. Där jag gick in och kollade vädret står det "Kiev, Russia". Ämrans.)

23 mars, 2006 09:57  
Anonymous Anonym skrev ...

Den senaste tiden har jag bytt klimatzon som som som jag vet inte vad: i början av februari var vi i Marocko en vecka och fick en släng av sommarväder, sen åkte vi till fjälls på sportlovet och hade ungefär frysboxtemperatur. Och i slutet av den veckan packade jag om och tog flyget till London där klimatet var som ett ordinärt kylskåp där mjölken håller sig fräsch och fin. Nu sitter jag på mitt arbetsrum och försöker jobba ikapp (= evig livslögn). Min kompis Tavvan och jag bestämde emellertid en seg glåmig vinter i Lund för massa massa år sen att den 23 mars är det VÅR. Oavsett temperatur eller väder infaller våren denna dag. Nyss fick jag ett mejl där hon påpekar detta om jag skulle råka glömma det när jag pulsar i drivorna i Stockholm. Så nu vet ni alla hur det ligger till: från och med idag är det VÅR. (Men på söndag får snön ligga vit och meterdjup, då ska jag ju åka skidor med Cruella :-))))

23 mars, 2006 17:43  

Skicka en kommentar

<< Home