22 mars 2006

Kunskapspriset

Oj, vad många inlägg jag skriver idag. Kan det ha att göra med att jag har en obehaglig deadline att hålla och hellre frostar av frysen, putsar fönstren, klipper tånaglarna och bloggar?

Jo, i mitt förra liv (1988–1998) jobbade jag ju på Nationalencyklopedin. De ger varje år bort 250 000 kr var till fem olika mottagare för
”(---) strålande insatser på kunskapsspridningens alla områden (---) för att de har inspirerat andra att ta till sig kunskap”.
Men har detta tidigare nämnts i bloggvärlden? Jag citerar igen:
” (---) pristagarna är en mix av kända och okända personer, grupper och organisationer (---) [och] vi hoppas att på så sätt sprida positiva motbilder mot allt det negativa som vi normalt matas med från medierna.”
Nämen jahoo! Det är ju det jag har sagt hela tiden: bort med negativismen!

Och det coolaste av allt: alla – allaALLA får nominera någon! Gör det nu på momangen meddetsamma bums omedelbart ... och vill du läsa mer om priset gör du det här: www.kunskapspriset.se.

(Jag ska banne mig nominera min dotters lärarinna!)

5 Reflektioner:

Blogger aequinoxia skrev ...

Oj. Jag kan på rak arm räkna upp minst fem personer jag skulle vilja nominera. Hur ska jag kunna välja?

22 mars, 2006 15:20  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Nämen, nominera allihop!

Word verification: nomixq.

22 mars, 2006 15:51  
Blogger aequinoxia skrev ...

Får man det? Jag trodde man bara fick en chans. Får nog läsa lite bättre...

22 mars, 2006 15:59  
Blogger Ica skrev ...

i vatten? alltså inte i jord? han står nu i jord och fick nytt vatten idag. ser dock lite ledsen ut.

22 mars, 2006 16:23  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Ni som lyckades lista ut vad Ica menade här ovan, är närapå värda Kunskapspriset. Det är jag själv inte värd, för utan några som helst kunskaper i ämnet, har jag på hennes blogg i en kommentar skrivit att avbrutna blommor ska man stoppa ner i vatten, inte jord.

22 mars, 2006 17:10  

Skicka en kommentar

<< Home