13 januari 2006

På åttan ...

... går just nu repriser av en ny talk show som heter Studio Virtanen. Det känns nästan som att se på de allra första Aktuellt från 1958.

Alla pratar i munnen på varandra och snabbare än Piff och Puff på julafton. De skrattar nervöst. Det är riktigt kul att höra programledaren snubbla ihop orden så här:
  • hypokndi
  • efsom de e måånda
  • filmrecent
  • sfolska viljatittap-ren
  • knstateeera.

När han förväxlar Shakespeare med Jane Austen, säger övergrepp när han menar övertramp och påstår att en gäst är 36 år när han är 33 tänker jag ”åh, detta måste jag blogga om”. Men så slår jag mig själv på fingrarna. Vem är väl jag att klaga? Hade jag gjorde det bättre själv? Jo, tammetusan. Nu säger programledaren:

– Jag råkar veta att travvärlden är väldigt dekadent. Eller, jag har i alla fall hört det.

Hiiih. Det är jättesvårt att bloggskriva samtidigt som man slår sig själv på fingrarna och håller på att spricka av motvilja. Man ska inte vara negativ, man ska vara positiv. Men jag sitter så säkert här på mina höga hästar.

Pssst. Jag var med i tv i julas.
Klicka på ”Om julen” och spola fram till 3,45 minuter – strax efter att Tomten har fått frågan om det ”inte är varmt med alla kläderna på sig?” är jag med bland andra f.d. Rikspolischef Björn Eriksson runt en sprakande brasa som senare i programmet dränker allt ljud.

Hoppsan. Där trillade jag av mina höga hästar.

2 Reflektioner:

Anonymous Anonym skrev ...

Januarilördag då mycket skall ske - men först kolla in Lottens hemsida - hela förmiddagsprogrammet gick i stöpet!
För att kolla in "Om julen" måste man ha en MIMEversion - det hade inte jag.
Men jag kan ladda ner en version av Real Player GRATIS i 14 dagar - sedan kostar det 12,99 dollar i månaden.

Med stor möda klickar jag och klickar - det dröjer innan servern blir nöjd. Sedan måste man knappa in ett kontokortsnummer - hmm - vi har en massa pengar på kontot som skall betala bergvärmeborrning som startar på tisdag,,,
Jag hittar så småningom ett gammalt föga använt Visakort med en struntsumma på.
SÅ etern here we come!

Men nu kan vi sitta och titta på Lotten i vintermörkret - jag måste springa ner och hämta min man som sorterar ytterkläder ( inför installationen som skall dra in med ny panna)

14 januari, 2006 11:38  
Blogger Olle skrev ...

Hur kan en individ som skriver så här om en annan människa ges så mycket plats på webben, i spalterna och i etern?

14 januari, 2006 15:03  

Skicka en kommentar

<< Home