11 januari 2006

Skönhetsbloggen

– Välkommen, Lotten Bergman, vi har några frågor till dig.
– Tack. Shoot.
– Vad använder du för att ta bort sminket?
– Schampo.
– Så annorlunda.
– Inte alls, jag duschar efter basketträningen och tvättar mig då även under armarna med schampo.
– Och balsam?
– Mja, jo, fast hudkräm funkar också bra.
– I håret?
– Visst. Skall sköljas ur.
– Såpass ... Och underlagskräm?
– I håret?
– Nej, vi undrar om du använder underlagskräm.
– Nej, jag tycker bara att det samlar sig i de näsporer som inte är fyllda av maskar.
– Ja, hm. Ja. Plockar du ögonbrynen?
– Nej, de är så ljusa så de syns ändå inte.

Är det bara jag som fantiserar och hittar på sådana här låtsasintervjuer med sig själv?

9 Reflektioner:

Blogger Olle skrev ...

När jag fantiserar så handlar det alltid om att jag ska vinna mästerskapstävlingar i orientering. Natt-SM var det länge, länge – Bertil Norman var visst 40 år när han vann.

Numera samlar jag fantasimeriter på distriktsnivå. Sörmländsk mästare i orientering, wow!

12 januari, 2006 10:57  
Anonymous Anonym skrev ...

Olle, min son har redan nått till högsta topp. I Skillingaryd i somras sprang han i mål till folkets jubel och kommentatorernas av upphetsning brutna röster. Att yran gällde Emil Wingstedt ett par fållor bort gjorde alls ingen skillnad...

12 januari, 2006 11:09  
Blogger Bosse Öhgren skrev ...

Olle, är det inte Nisse Boman du tänker på? Han vann natt-SM någonstans utanför Degerfors när han var i 40-årsåldern.

12 januari, 2006 11:24  
Anonymous Anonym skrev ...

Joggingturen Du hade häromdagen på Tuna Park och hemfärden med mötande trafik, det är ju sånt som får svetten att verkligen rinna till! Ska kolla med den dottern jag har, som arbetar i en av affärerna på Tuna,(hon är inte på Lindex) om hon kom av sig när Du ven förbi i letandet. Pannkaksfesten och gratisfikat var Ni värda alla tre. Skönhetsintervjun kunde nog min andra dotter ha haft, hennes fantasi är underhållande liksom Din.Hon kunde Lena Nymans och Gösta Ekmans "I sportaffärren" utantill, när hon gick på högstadiet.

12 januari, 2006 13:55  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Margareta:
"I sportaffären"? Den med kulorna? Där han står på hennes fötter? Aaaah. Ljuva minnen!

12 januari, 2006 15:50  
Anonymous Anonym skrev ...

Lotten.
Ja just den, Totte ska ha en banan.

12 januari, 2006 17:12  
Anonymous Anonym skrev ...

Om skönhet
1. Naima Wifstrand.
Ni yngre minns henne som gammal aktris i Ingemar Bergmans filmer, främst Sommarnattens leende.
men
"Fram till 1920-talet var Naima Wifstrand den riktigt stora operettdrottningen i Skandinavien som framträdde både i Stockholm, Köpenhamn och Oslo.
---
Sin sista roll gjorde hon också i en Bergman-film - samma år som hon dog - i Vargtimmen från år .1968, då 78 år gammal."

Om henne sa´Karl Gerhard apropos skönhet:
" NW har ett färdigt ansikte!"

Sedan minns jag Bangs reportage från Ingrid Bergmans besök i Stockholm.
Ingrid B. hade ju förskjutits av amerikanerna sedan hon skippat från man och barn och fick tvillingar med Roberto Rosselini!
Hans karriär var på upphällningen - de reste runt med ett skådespel "Jeanne dÁrc.
Stig Ahlgren - skribent i VeckoJournalen - väckte uppseende för sin kritik av Ingrid Bergman under hennes Europaturné 1955: hon var inte skådespelerska utan "visas för pengar" av sin man Roberto Rossellini.

Då var jag 20 år (med svinrygg à la Grace Kelly!)
Bang ( vars speciella intresse för kvinnlig skönhet jag ej då var medveten om) beviljades en intervju på IB:s hotellrum. Hon fäste sig särskilt för att IB själv tvättade håret - lät det självtorka under intervjun - var också osminkad.
Bang beskrev att IB egentlig inte var konventionellt vacker men " strålade av en inre glöd".

Efter 40 är det det bästa skönhetsmedlet!

12 januari, 2006 17:27  
Anonymous Anonym skrev ...

"...så blir det som ett litet hål i parketten, och sen när man tar bort den så är det inget hål i parketten. Vete fan hur det går till, men jag tror det är elektroniskt.
Nu har ju inte vi parkett, vi har ju stampat jordgolv..."

Jag kan också rekommendera att som nattkräm använda en med solskyddsfaktor 15. Man vill ju inte riskera brännskador när man sover!

12 januari, 2006 18:26  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Stina:

Jag sminkar mig inte där ... Men borde kanske kamma mig?

13 januari, 2006 13:36  

Skicka en kommentar

<< Home