06 mars 2010

Electric Boys 2010!

Ok, man kan numera höra ”Eye of the Tiger” i technoversion och njuta av ”Purple Rain” med dansband. Allt för alla smaker.

Men varför?

Igår kväll klockan kvart i elva gick jag in till min sofvande djefla man och blåste revelj. Inte kunde han ligga där och tryna när det vankades konsert inne i stan.

– Tutelitut! Lips n’ Hips!
– Här? Nu? Va?

 
Electric Boys anno dazumal.

 
– ’Schäkta. Får jag komma in här bakom scenen, meen vad många fina gitarrer ni har!

– Jamen jag står fint här. Oj hoppsan, det där är alltså högtalare. Aj mina öron.

 
Conny Bloom.

Recension: Fem tummar upp! Tunggung, hårdrocksfunk med speciallockigt hårsvall. Jag är halvdöv och hes och lycklig.

Etiketter: ,

18 Reflektioner:

Anonymous en djefla man skrev ...

De är extremt duktiga musiker. Särskilt impad var jag av Niclas Sigevalls tyngd som trumslagare.

På nytt han nu, han såg trumslagar Nord.
Det var en gubbe, känd sen åttiåtta;
Nu var han stel i armen utan måtta
Och kunde föga mer en virvel slå;
Men fast han sällan släpptes till paraden,
Stod han, där blod det gällde, med i raden.
Till honom talte generalen så:

Kamrat, får du då aldrig nog av slagen?
Finns ingen yngre här till hands än du?
Här har du stått och styvnat hela dagen,
Hur vill du röra dina pinnar nu?
Den tappre hörde halvt förtrytsam orden:
Herr general, väl är jag gammal vorden,
Och att som pojkar drilla blir mig svårt;
Men att ha kraft i armen, det är summan.
Skrik ni som Armfelt: 'Marsch, framåt, rör trumman'!
Och Nord slår trögt sin virvel, men slår hårt.

06 mars, 2010 16:48  
Anonymous en djefla man skrev ...

Lotten, som sitter bredvid mig och kör bil, låter hälsa att jag inte är riktigt klok.

06 mars, 2010 16:50  
Anonymous en djefla man skrev ...

Lotten, som sitter bredvid mig och kör bil, låter hälsa att jag inte är riktigt klok.

06 mars, 2010 16:50  
Anonymous en djefla man skrev ...

Lotten, som sitter bredvid mig och kör bil, låter hälsa att jag inte är riktigt klok.

06 mars, 2010 16:50  
Blogger Plastfarfar skrev ...

En trippel, edm. Kanske det ligger något i det Lotten hälsar.

06 mars, 2010 18:29  
Blogger Yvonne L skrev ...

Väldigt många fina gitarrer och vilken tur att det var du Lotten som körde när din djefla man inte var riktigt klok.

Nu säger wv något om paulness, och inte vet jag, kanske har Paul Ness många gitarrer eller så är han inte riktigt klok.

06 mars, 2010 18:43  
Anonymous Luna skrev ...

Hej båset, härligt med hårdrock, men nu har jag ett angenämt problem här va;

Jag är inviterad på schlagerkalas nästa lördag. Det blir middag och finaltittning, och man förväntas komma utstyrd i lämplig schlagerdress. Frågan är vad man ska satsa på.

Jag är utrustad med en hel del arbetskläder i glitter och glamour-genren, men vill gärna impa med något mindre givet.

Idéer, bitte!

06 mars, 2010 23:56  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Jag vill, men vill inte ta bort de trippla kommentarerna gjorda av den inte riktigt kloke.

Schlagerutstyrsel: Det finns en underbar rosa liten sak som inte är svensk, från 68-69 ungefär.

Jag ska se om jag hittar en bild. Den är liksom en väldigt kysk negligé med fluff ... jag tänker ... gardinfransar ..?

07 mars, 2010 01:07  
Anonymous Luna skrev ...

Spännande! Hade jag bara tid så skulle den kycklinggula sparkdräkten med bruna stövlar vara en höjdare också.

07 mars, 2010 01:12  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Ja, fast då blir du ju inte ensam.

Nu har jag inte hittat den rosa, fluffiga, men andra. Särskilt 1968 och 1969 är bra, för då finns det färgbilder av tossigheterna.

Jag skulle trivas ypperligt med att vara klädd som Brandsta Släckers 2002. Eller som Kenta 1979. Eller som Malta 1973. Eller som ... nej, nu måste jag försöka sova.

07 mars, 2010 01:36  
Anonymous Jack skrev ...

Bergis har edm:s synkande trippelkommentar med Lottens kommande julkalender att göra.
Ajaj, inte avslöja lucka 2 redan nu.

Jag gissar friskt att allt Lotten skriver är en dolt-under-ytan-försmak av vad komma skall i julkalendern.

07 mars, 2010 09:54  
Anonymous Luna skrev ...

Oooh, Brandsta var en fin idé! Då ska jag bara skaka fram en komplett rökdykaruniform, hm, jag känner ju några brandmän. Fast att sitta inomhus med 25 kg utrustning på sig kanske inte är en hit.

Egentligen är det ju enkelt, något baddräktsaktigt med lite paljetter och så glömma brallorna, så ser ju de flesta kvinns ut nu.

Men en kort sak med ballerinakjol och så Mimmi Pigg-öron, kanske?

Letar vidare...

07 mars, 2010 11:33  
Blogger Cecilia N skrev ...

En sån där klänning med upp- och ner-fällbar kjol à la Lindfors?

07 mars, 2010 17:42  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Eller lång, svepande kappa och Spock-öron? ("Avundsjuk" med Nanne Grönwall 1998.)

07 mars, 2010 17:52  
Anonymous Luna skrev ...

Aaaah, vilka bra idéer! Undrar om det verkar lite fnoskigt att fälla upp och ner sin kjol hela kvällen? Då är nog öronen lättare.

...nu har jag googlat fram en bild och YES - där satt den! Jag har precis fått hår som är långt nog att sno ihop mitt uppå. En mystisk svart kreation är inga problem att lägga till. Höga stövlar, piece of cake. Då ska vi se om Buttericks säljer på nätet.

Wv säger efract, och det stämmer precis, det. Tack för hjälp!

07 mars, 2010 20:14  
Anonymous Luna skrev ...

Nej, men tänk så mycket bra idéer som poppar upp när man börja leta maskeradkläder på nätet! Hittar en extra lång blond peruk för en spottstyver. Tillsammans med ruggande svart långklänning och höjda ögonbryn är jag ju en klockren Malena. Och väninnan i väst och mask på pinne blir min wing man. Och så går vi bara i sidled i takt hela kvällen. Kanon!

Wv säger Haling, men Rybak vann ju med en HalLing.

07 mars, 2010 21:12  
Anonymous Orangeluvan skrev ...

ÖRONPROPPAR, LOTTEN! BASTA! Hälsningar från tinnitussystern.

08 mars, 2010 12:28  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Ha, jag hade öronproppar som annars används när den djefla mannen envisas med att snarka inne i mina trumhinnor. Rosa-aprikosfärgade och jättebra. Men ... och nu citerar jag lokaltidningen:

"Ett lika strålande jobb gör dock inte ljudkillen denna kväll, som drar på volymen efter ett par låtar till något som absolut inte hör hemma i denna lilla lokal."

08 mars, 2010 13:34  

Skicka en kommentar

<< Home