02 februari 2008

Idag fyller jag år

Ja, den andre i andre är min och ingen annans dag.*)

Därför åkte min djefla man igår klockan 19:03 som vanligt (lätt överraskad av tidens snabba gång) till stadens enda ännu öppna köpcentrum. Jag har önskat mig
  • en cykel
  • ett par 501:or till
  • granatsmycken
  • en Pippi Långstrumphandväska (ni förstår när ni ser den)
  • nya knän.
Nu kom jag på att jag även vill ha en webbkamera att placera i köket, how exhibitionistic of me. Inför den ska jag laga mat, dricka vin, dansa en lustiger dans och servera en miljard måltider i veckan för att sedan inhysta lådvis med applåder.

Men förutom den dag som komma skall (med basketmatcher och pizzamiddag), vilken var min bästa födelsedag någonsin? Den där häromåret när VBK ordnade med överraskningsparty med allehanda barndomskompisar, släkt och gamla kolleger och de klädde mig i en 80-talsklänning? Eller den där när vi hade finmiddag och alla blev förfärligt berusade på stulen whisky och Bästisgrannen förförde en högst motvillig skotte? Eller nioårskalaset när jag fick ett hudfärgat pennskrin? (Kameralinsen blir suddig, jag kliar mig på hakan och tittar snett uppåt – som jag alltid gör när nostalgin attackerar.)

Hur som helst är det faktiskt himla kul att fylla år. Jag ska nu tillverka en jagfyllerår-skylt att klistra fast på min egen rygg och sedan se jätteförvånad och glad ut när alla gratulerar mig.
Uppdatering: Detta är väskan som jag ska köpa. Passar fantastiskt väl ihop med plommonstopet.

-------
*) Ok. Även hakke fyller år idag, men ingen annan, ok?

34 Reflektioner:

Blogger Marika skrev ...

Grattis!

02 februari, 2008 00:44  
Blogger Ingela skrev ...

Grattis! Själv har jag just fått ett brev från lokalbladet med förfrågan om jag inte skulle vilja vara så vänlig och upplysa allmänheten om att jag snart fyller år och lägga ut texten om vad jag hittills har åstadkommit i livet. Men det tror jag att jag inte vill. Hellre då förföra en skotte eller nån annan lämplig människa tillhörande något ursprungsfolk. Ja till och med 80-talsklänning låter mer lockande.

02 februari, 2008 01:01  
Blogger Översättarhelena skrev ...

Har du näran!

02 februari, 2008 01:27  
Blogger Jessica skrev ...

Grattis på födelsedagen :)

02 februari, 2008 01:46  
Blogger Jessica skrev ...

Min mor fyller 6 juni. Det glömmer man aldrig.

02 februari, 2008 01:49  
Blogger Anna skrev ...

Grattis som tusan, igen. Hoppas dagen blir kulig!

02 februari, 2008 02:52  
Blogger bengt skrev ...

Godmorgon - och grattis!

02 februari, 2008 07:53  
Anonymous Anonym skrev ...

Grattis, grattis!

(Den där skotten hon förförde, var det samma som tålmodigt kom på middag härom sistens?)

02 februari, 2008 08:19  
Blogger den blyga skrev ...

Ja, den andre i andre är min och ingen annans dag.*)
En gång vart hundrade år kan det hända att....
.... den gamles blogg återuppstår e.g.

02 februari, 2008 08:45  
Blogger den blyga skrev ...

Länken till den gamle fungerar tydligen ej.
Vi gör ett nytt försök.

02 februari, 2008 08:49  
Anonymous Anonym skrev ...

Grattis på födelsedagen! Ha nu en toppendag! :-D

02 februari, 2008 09:02  
Anonymous Anonym skrev ...

Aha, men grattis ;) GRATTIS!!! Stora bokstäver krävs, jaaaaaaa...
Hm, här har gubben nyss fått sig post från lokaltidningen där han meddelas att omgående rapportera in till dem med vad som har hänt i hans liv... Samt glädja alla i kommunen och de som tom flyttat ut ur den och ändå läser "propellern". Dock vill han inte medverka i sådana jippon, och inte ens firas... Han tillhör kategorin som gärna firar andra, men hatar att bli firad själv, hm... (Det där med att fira andra, kan även det diskuteras ibland... säger hon som än inte fått den där presenten från ifjol, nej... köpte mig en själv, och lovades annat - VAD? ;))
Må så gott... värmländskan Bim - vars äldsta dotter fyllde 31jan...

02 februari, 2008 09:05  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

AB: Nej, det underliga är att den skotte Bästisgrannen senare gifte sig med, var en helt annan skotte.

Jag har inte fått en cykel, förresten. Jag har fått ... svälj ... gåstavar ...

02 februari, 2008 09:14  
Blogger Plastfarfar skrev ...

Grattis! (Det där med finmiddag och whisky är du inte ensam om, kan jag meddela)

02 februari, 2008 09:22  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Förresten har jag även fått en tebladshållare i brevlådan.

Men utan avsändare!

02 februari, 2008 09:27  
Anonymous Anonym skrev ...

Grattis!!
Jag hoppas att du får Pippi Långstrump-väskan, det lät kul!

02 februari, 2008 09:44  
Anonymous Anonym skrev ...

Grattis på födelsedagen! Det får du fira med att göra massor med points mot ungdomarna imorrn...

Kram från Bell

02 februari, 2008 10:18  
Anonymous Anonym skrev ...

När du skrev granatsmycken klack det till och jag tänkte på:

http://parlbesatt.blogspot.com/2007/10/granatppelblom.html

Den har tyvärr kommit bort. Vet inte om den fått fötter eller om det är mitt eget slarv som är orsaken. Dock har jag såväl av de där små granatpärlorna som av lite större stenar kvar, om du skulle vara trakterad (inga bamsingar, granat är förhållandevis dyra.)

Det din julkalender betydde för mig är värt ett litet smycke. Särskilt nu när det är Happy Birchday-dags! Titta på sidan och hojta om du ser nåt du vill ha!

02 februari, 2008 10:35  
Anonymous Anonym skrev ...

länkjäkeln blev bruten. hold on ska jag fessöka igen.

parlbesatt.blogspot.com/2007/10/granatppelblom.html

så.

02 februari, 2008 10:37  
Blogger Malinka skrev ...

Man gratulerar! *bugar djupt med svepande hatt à la musketör*

Jag påminns om att en sexåring i bekantskapskretsen fyller år, hon om är född 20020202. Det är ett födelsedatum, det!

02 februari, 2008 10:44  
Anonymous Anonym skrev ...

Lovar att inte dela din födelsedag, jag väntar till på fredag.
Grattis!

02 februari, 2008 12:19  
Anonymous Anonym skrev ...

Men Lotten, tänk vad förvånad du hade blivit om avsändaren varit med där i posten! Och hållit i tebladshållaren!

pbstnyb? hade du sagt då. Precis som wv

02 februari, 2008 12:24  
Blogger Flinn skrev ...

Grattis och gott nytt år!

Ordverifieringen sjunger till och med: oiooh!

02 februari, 2008 12:37  
Anonymous Anonym skrev ...

Grattis!

Du har present i e-lådan också. Med avsändare.

Den där födelsedagen med överraskningsmiddag tycker jag låter kul men frågan är om inte nioårsdagen var bäst. Allt är så mycket intensivare när man är barn.

Själv har jag kommit på att jag fyller mitt-i-livet en dag med väääääldgt många ettor.

02 februari, 2008 12:40  
Anonymous Anonym skrev ...

Sova, baka min egen födelsedagstårta och städa bort dammtussar. Samt gå på någon annans 40-årskalas till kvällen. Där har du min önskelista i realismens tecken. Ja visst är det underbart att fylla år?

Hurra för Lotten! Hurra!!!

02 februari, 2008 14:22  
Anonymous Anonym skrev ...

Gratis på fölsedan hora hora hora (favorit i repris, senast använd av ung släkting för att gratta åldrande morfar).
Ha en finfin dag Lotten, jag ska skåla för dig i kväll, lovar! Och så ska jag tänka tillbaks på 80-talsklänningsfesten som var en höjdare :-)

02 februari, 2008 14:51  
Anonymous Anonym skrev ...

*~*Grattis på födelsedagen!*~*

En av mina första förälskelser (jag kan väl ha varit 8-9 år) fyllde också 2/2, och den andre sötingen fyllde 4/4, fast med årens rätt så är det suddigt om det var Johan som fyllde 2/2 eller om det var Pelle... ;)

02 februari, 2008 15:08  
Blogger Cecilia N skrev ...

Sällar mig till grattiskören!
(Och idag sjunger jag väldans vackert för jag har varit på körövning halva dan.)

02 februari, 2008 15:55  
Blogger Heléne Eriksson skrev ...

HÄTILA RAGGULPR PÅ FÅTSKLIABEN, LOTTEN!

("Så skrev Ugglan, och detta är, vad han skrev:

HÄTILA RAGGULPR PÅ FÅTSKLIABEN

Puh såg på med beundran i blicken.
- Jag skriver rätt och slätt "Hjärtliga gratulationer", sa Ugglan likgiltigt.
-Det ser långt och fint ut, sa Puh högeligen imponerad.
-Nå ja, för att vara exakt har jag skrivit så här: "Hjärtliga gratulationer och lyckönskningar från Puh!" Det är ju självklart, att det går åt en hel del blyerts att skriva något så långt.
-Ja, det är klart, sa Puh.")

02 februari, 2008 18:22  
Blogger Moster Mjölgumpa skrev ...

Ett väldans stort grattis till dig!

Om du får den väskan blir jag väldigt förtröden på dig. En sådan vill jag också ha.

Jag är ledsen att jag måste meddela att en bekant till mig tyvärr har lagt beslag på din dag och fyller 40 just idag.

02 februari, 2008 19:09  
Anonymous Anonym skrev ...

Grattis, grattis!
Måste passa på att undra, applåderna, är de inhysta i köket de också?

02 februari, 2008 20:01  
Blogger Jessica skrev ...

Åh det var ju ett slöseri, Lotten, du kunde ha fått mina. Nu inträngda i garderob. Inte använda sedan jag fick dom.

03 februari, 2008 08:41  
Anonymous Anonym skrev ...

Nu förstår jag... jag gillar den också. Jo jag kommenterae på din avancerade wall. jag vet inte om jag fick med min hurrahop. Äsch. Här är det mera lättare att göra. Grattis! I efterskott!

03 februari, 2008 08:46  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Applåderna, applåderna, de är ju inbyggda i köksväggarna!

(Gåstavarna blir nog inte gamla i huset. Och inga applåder får de heller.)

03 februari, 2008 08:58  

Skicka en kommentar

<< Home