15 februari 2006

En länk bara

Den 19 september förra året snubblade jag över en för mig okänd bloggare. H*n skrev en kommentar i Sigge Eklunds blogg, men – kan ni tänka er – h*n stavade som en kråka. Omedelbart blev h*n påhoppad av en annan kommenterare, som bad Sigge Eklund att ta bort kommentaren.

Censur, jotack ibland kanske som självcensur, men detta var en lite väl hård bedömning? Jag blev nyfiken och kollade upp eflstavaren. Felstavaren, menar jag.

H*n heter Embryo, och skriver som ingen annan. Kanske är det bara jag som inte har löst gåtan, kanske vet alla utom jag vem den mystisk* är. Men jag är fortfarande imponerad, det är fantastiskt bra. Ett litet smakprov:
"yo
du stavrar som en spillkråkra
yo
vi måsste börrja om med analfabetet"
Ska vi gissa på vem det kan vara eller ska vi bara hoppas att Embryo får vara hemlig resten av livet?

15 Reflektioner:

Blogger Lotten Bergman skrev ...

Scary! När jag nu pingade till nyligen.se hade Embryo i exakt samma minut pingat också!

15 februari, 2006 16:47  
Anonymous Anonym skrev ...

ja texterna är riktigt bra och finurliga. och jag hoppas att han förblir anonym, det är mycket roligare så :)

15 februari, 2006 18:25  
Anonymous Anonym skrev ...

Det kanske är Elis Eriksson från andra sidan?

15 februari, 2006 20:08  
Anonymous Anonym skrev ...

jaaaa, nu har jag tillåme läsat empryo (smittar det?) underbart, dum-kalle som ville sudda i bloggen va!

15 februari, 2006 20:56  
Anonymous Anonym skrev ...

Ja tykkr hann e oliddlig

15 februari, 2006 23:42  
Anonymous Anonym skrev ...

Lotten!
Jag undrar om du pingar, så i fall under vilket namn? Hittade bara ojulkalender

16 februari, 2006 00:06  
Anonymous Anonym skrev ...

Embryo är faaaantastisk. Jag är rädd att det är en etablerad författare, vill så gärna att det är äkta, att det är (som jag upplever det) en sextonårig kille i förorten som lattjar.

Total kontroll på bokstävlarna och på sin samtid. Helt eget från början till slut. Jag är impad.

16 februari, 2006 08:18  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Anne-Maj: Jag pingar under namnet www.lotten.se.

16 februari, 2006 08:50  
Anonymous Anonym skrev ...

AHA!!! Tack!

16 februari, 2006 10:04  
Anonymous Anonym skrev ...

Här uppstår en helt egen bloggvokabulär. I min värld är man datornörd om man svänger sig med verbet "pinga". Man pingar en dator för att se om den finns där samt hur snabbt man får svar. Om jag inte minns helt fel kan man också få ett svar på sitt ping som lyder- "pong". Lite kul, eller hur.

16 februari, 2006 10:23  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Ping-pong!

Om vi alla anstränger oss kan vi få varje blogginlägg att sluta med reflektioner som handlar om bordtennis!

16 februari, 2006 11:35  
Blogger den blyga skrev ...

Apropos målmedvetenhet, här en historia från den riktiga studentexamens tid.
Det var ju muntliga förhör med censorer, som också valde ämne.
En historielärare informerade lugnande sina adepter : Med tre raka frågor är jag inne på 30-åriga kriget.
Dagen randades - ämnet blev det Antika Egypten.
Läraren: Vad finns i Egypten?
Eleven: Nilen
Läraren: Hur är Nilen?
Eleven: Den är lång.
Läraren: Vad finns mer som är långt?
Eleven: Trettioåriga kriget.

16 februari, 2006 12:19  
Anonymous Anonym skrev ...

En till liten smakbit:

"man kan alltid ta sej sin rätt man kan alltid hittra på herregud embryo har så mykcet pengngar dessutom tror jag att han har massförströelsevapen i sitt ordförråd glömda någnonstans under madras madrasseen den gamle skurcken"

16 februari, 2006 21:25  
Anonymous Anonym skrev ...

Embryo är en konstnär säger jag nu
yo

17 februari, 2006 15:54  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Och nu blev Embryo Veckans bloggare i Aftonbladet!

19 februari, 2006 10:12  

Skicka en kommentar

<< Home