02 januari 2006

Leksakskatalog från 1973

Min svåger överraskade mig med en NK-katalog från 1973.

Tyvärr hör jag bara vad jag vill höra -- efter en stunds oooooande och aaaahaande insåg jag att jag inte alls hade fått den utan att han bara ville visa upp katalogen efterom den var så fin. Förutom långhåriga barn som med kärlek i blicken spelar schack med lurviga nallar, finns bland annat denna kompaktkamera som kostar 85 kronor.

Kommer ni ihåg hur det kändes att knäppa fast blixten?

3 Reflektioner:

Blogger Lotten Bergman skrev ...

Det jag kommer ihåg av de där blixtarna är hur äckliga de såg ut när de var använda. Ytan på glasbubblan var grå och vanställd som en hollywoodzombie.

02 januari, 2006 16:26  
Anonymous Anonym skrev ...

Ja! Snacka om flashback. Jag kommer ihåg allt. Fick en sån när jag var åtta år. Minns känslan att hålla den, att sätta på blixten, och sen, det svåraste av allt, att försöka hålla kameran stilla. Tog jag någonsin en bra bild? Nej. Men det var roligt.

15 januari, 2006 11:49  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

"Flashback"! Åh, hela inlägget borde ju ha hetat flashback! Bra, Saskia!

16 januari, 2006 00:22  

Skicka en kommentar

<< Home