13 augusti 2006

Dagen efter

De senaste veckorna har det mesta kretsat kring slängaslängaslänga och målamålamåla. Det där med att slänga var alls inte min idé och genomfördes under vilda protester och sabotageförsök av mig ... mot mig själv. Jag vill ha kvar allt. Och si, igår visade det sig att jag hade rätt:

– Lotten, har du gamla pytsar och bunkar som vi kan ha färg i till alla målare?
– Nej, dem har jag slängt.
– Lotten, har du någon gammal t-shirt som jag kan ta på mig?
– Nej, dem har jag slängt.
– Lotten, du har inte gamla penslar som jag kan klippa av och använda som oljepåstrykare till ändträet?
– Nej, dem har jag slängt.
– Lotten, har du några gamla traso...
– Nej, dem har jag slängt!

Målningen blev vi alls inte färdiga med (se de förfärligt ofärdiga sidorna i gårdagens inlägg).

Men en sida är klar – förutom då fönsterfodren. Vi tror att de ska bli röda.

Förutom slängerier och målerier måste jag ju fortsätta att bevisa min identitet som ”matbloggare”.
Här är gårdagens chili con carne.

13 Reflektioner:

Anonymous Anonym skrev ...

Helt hänförd! Vad jag missar mycket hemma hos os er. När vi målade huset härhemma hände det inget speciellt förutom jag såg rött!

13 augusti, 2006 10:05  
Blogger Översättarhelena skrev ...

Kryddan = stark chili, Kjell = mild chili? Eller?
Den ljusgula färgen blev fin förresten.

13 augusti, 2006 10:11  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Anne-Maj: Jag ser gult överallt! Vi har gul färg på fåtöljer, soffor, toasitsar, kranar och i håret. Olle gick och lade sig i målarkläderna, vaknade i målarkläderna, åt frukost i målarkläderna och vrålar nu i sina målarkläder att han aldrig någonsin kommer att måla ett enda penseldrag i sitt liv.

Helena: Ja! Fast det ligger en historia bakom namnen. Ska se om någon kan lista ut den ...

13 augusti, 2006 10:25  
Anonymous Anonym skrev ...

Underbart roligt att följa er målardag!

13 augusti, 2006 12:33  
Anonymous Anonym skrev ...

Jag kan lista ut! Fast jag har fuskat och lyssnat på svaret.

Toktrevlig måleridag måste jag säga. Jag bokar redan nu in mig för nästa års andravarv!

13 augusti, 2006 14:38  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Aaah. Kicki. Du är en sann klippa. Dessutom dricker du öl som en hel karl.

13 augusti, 2006 14:45  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Bim & Anne-Maj: Vad glad jag blir över att kunna roa er så här på håll!

Idag har vi knappt lagt två strån i kors. Vi ser i kors och lägger byggställningspinnar som plockepinn. Och jag har ont i fötterna.

13 augusti, 2006 18:03  
Anonymous Anonym skrev ...

Det verkar inte som om slängslängsläng-tiden inföll speciellt taktiskt med tanke på målamålamåla.
Sen undar jag hur man kan få ont i fötterna av att måla?

13 augusti, 2006 20:26  
Anonymous Anonym skrev ...

Smart att testa de röda nyanserna till fönsterfodren genom att laga olika versioner av Chili. Jag föreslår en del Kjell och två delar krydda.

Han som var så bra på att härma Birgitta Dahl kallades Kryddan. Jag vill minnas att framtänderna utgjordes av två sockerbitar. Kanske den kryddiga chilin helt enkelt är sötad, medan Kjell är ovanligt sur?

13 augusti, 2006 22:18  
Anonymous Anonym skrev ...

Gör jag? I så fall dricker du också öl som en hel karl. Jag slutade efter fyra, precis som du.

14 augusti, 2006 07:07  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Ja, hakke, du är nära historiens pudelkärna ...

14 augusti, 2006 09:00  
Blogger Cecilia N skrev ...

Jag associerade till han Kryddan "Birgitta Dahl" jag också. Men Kjell? Borde inte den andra varianten hetat Stellan?

14 augusti, 2006 18:59  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Nej, Cecilia N, han heter alldeles bestämt Kjell, den andra grytan.

14 augusti, 2006 22:53  

Skicka en kommentar

<< Home