02 juli 2006

Rumpnissar



Det finns rumpor. Och så finns det rumpor. Eftersom jag om fyra minuter ska iväg till Göteborg för att kolla in Robbie Williams, tänkte jag kolla om det finns någon läcker bild på honom. Och så hittar jag denna bild. Uäääärk!

Jag tycker visserligen om Mel Gibson, men hans rumpa i ”Bird on a Wire” ... mjaeh. I ”Vänner” skulle Joey en gång vara stand-in-rumpa för Al Pacinos håriga (men fick inte jobbet för att han spelade över). Rumpor är roliga.

Från dagens rump(hum)or till dåtidens. Rabelais var 1500-talets mästare på pruttar, kiss och bajs. Jag gillar jätten Gargantuas toapapperstest: halsdukar, öronlappar, rosor, spenatblad, gardiner och kapuschonger är ok, men allra bäst funkar enligt honom en dunig gåsunge. Jag nöjer mig med vad som helst, så länge det inte är sådana där smala ekonomipack som tar slut efter fem meter.

12 Reflektioner:

Blogger Ica skrev ...

Ja!! underbar bild!! take that! det var tider det. minns det som igår. Ska du kolla på lilla herr Robbie, trevligt, annars kan jag tipsa om en ruskigt bra konsert den 28:e oktober som du borde g¨å på.

02 juli, 2006 12:02  
Blogger Översättarhelena skrev ...

Usch vad det är fult med stringkalsonger. Spelar liksom ingen roll hur snygg rumpan är.
Är du i Göteborg på måndag Lotten? Vill du ta en öl på kvällen?

02 juli, 2006 12:25  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Stina: Det är precis detta jag också undrar.

- Jo, vi har en idé. Ni har alla skor och stringkalsonger på er.
- Jaha ...
- Och så fotograferar vi er inför nästa promotionturné! Och så klistrar vi upp lappar på era skinkor ... lappar med bokstäver som bildar ett ord!
- Wanker kanske?
- Nej, ni har ju tio skinkor tillsammans.
- The Beatles då, det är ju tio.
- Men behövs inte ett mellanslag?
- Kokt tänkt. Vad säger ni om TAKE THAT?
- Men det är ju bara nio med mellanslag.
- Äää, var inte så rigid. Vi sätter på ett utropstecken i slutet.
- (Alla fem i korus.) JAAAAA! HURRA!

02 juli, 2006 13:36  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Helena: Å, tack, jag hade gärna tagit en öl med dig, men på måndag kväll är jag redan hemma igen. (Det är andra gången du bjuder ut mig på blind date och andra gången jag måste tacka nej. Ska vi säga tredje gången gillt?)

Ica: Är det månne Pink du menar den 28 oktober?

02 juli, 2006 13:43  
Blogger aequinoxia skrev ...

Om du tycker att Gargantua är kul, Lotten, tänk dig då trettio åttaåringar som turas om att läsa högt. Många får dessutom i läxa att lära sig stycket utantill...

02 juli, 2006 17:55  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Wow, Aequinoxia -- lär du åttaåringar Gargantua? Åååå. När jag var åtta läste jag i skolan bara "Vad var det jag läste?".

När den var slutläst och alla lösningarna ifyllda, sa fröken att "jahadu, då får du börja om från början".

Fin pedagogik, det. Heja Gargantua och alla andra jättar!

02 juli, 2006 18:08  
Blogger Ica skrev ...

Lotten- det kan möjligtvis vara pink den 28:e. en måste-se-konsert. stupid girls är den bästa låten på länge.

02 juli, 2006 18:34  
Blogger Översättarhelena skrev ...

Det får bli nästa gång! Eller nästnästa. Det är aldrig för sent.

02 juli, 2006 20:03  
Blogger The Female Dinousaur skrev ...

Åh, vad jag är ruggigt avis för att du fick se konserten som bara måste ha varit såååå bra! Såg honom i Stockholm för tre år sedan, var grymt skeptisk före men helt betagen efteråt. Din mega-konsert-oskuld kunde ju inte ha tagits av någon bättre... :-)

02 juli, 2006 22:33  
Blogger aequinoxia skrev ...

Nej, inte *jag*! Jag har bara varit läxhjälp och suttit med texten framför mig och förhört åttaåringen.

Sånt vi läser på B-kursen i franska på universitetet, det läser franska barn i lågstadiet...

03 juli, 2006 07:53  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Ja, Gammelmamman, nu är jag inte megakonsertoskuld längre. Det var otroligt stort och Robbie Williams var gullig och söt och charmig och bra ... men framför allt: ROLIG!

Är det kanske det som är "the trick"? Är det därför han har lyckats så?

03 juli, 2006 10:39  
Blogger Anna Högrelius skrev ...

Jag var världens största Tack That-fan som tonåring. Mest var det Gary Barlow som lockade, men när jag ser på bilden du tagit fram så skäms jag lite. Han är den blekfeta blonda längst till vänster. :P
Rumpor är sköna att titta på och ta på. Mer rumpor till folket! :D

03 juli, 2006 16:52  

Skicka en kommentar

<< Home