17 juli 2009

”Kan du inte lägga ut en bild på dig själv i bikini?”

Frågelådan är öppen! (Det är inget hittepå – jag har fått frågorna via mejl. I alla fall en av dem.)

”Har du ätit något läbbigt?”

Förutom levern häromdagen (som jag ju inte åt), har jag ätit små bläckfiskar. Men de var verkligen inte läbbiga utan krispiga, salta och citroniga. Smakar som kyckling.

De där två fiskarna, vars ögon lyser som de där små figurerna i Star Wars, fick sedan sällskap av fem bröd.

”Badar du bara i havet eller i pool?”

Den här poolen hade jag kunnat bada i om jag ville, men tro mig: salt är så vansinnigt mycket trevligare än klor. Strax bredvid just denna pool dansade jag som Meryl Streep i filmen Mamma Mia (till just låten Mamma Mia) och fick trots att jag var barfota skavsår på tårna. Kan ha varit piruetterna.

”Har du sett några ruiner och statyer?”

Nej, men en välkomnande burkkrans på en vägg.

”Hur kommer det att gå när du ska springa en mil?”

Enligt min tömda kaffekopp här ... spår jag ... hm. Inte en susning, men visst ser det lite ut som en word verification? Eller ett av Beatlesomslagen?

”Kan du inte lägga ut en bild på dig själv i bikini?”

Jomenvisst. På fötterna kan man mäta skrynkeldjupet i centimeter och och multiplicera med 20 och då få fram antalet minuter som jag har legat i vattnet. Det är så långgrunt att man måste ladda som inför en bergsbestigning om man ska ut så långt att man inte bottnar.

Nu ska jag sova gott och ladda inför fredagskvällens mandomsprov – milloppet. Jag ska springa jättefort i tio meter, sedan så långsamt jag kan. Jag ska visualisera basketbollar och se till att få i mig vätska särskilt under de första 20 minuterna och så ska jag knyta en näsduk att ha på huvudet som Tintin. Om Tom Hanks springer lagom snabbt, ska han få dra tills jag på målrakan vrålar ”ur spår” och springer om honom. Han kommer sedan att upptäcka mig och ge mig huvudrollen i en basketfilm. (Ja, det stod i kaffesumpen där uppe.)

Etiketter: , ,

13 Reflektioner:

Blogger den blyga skrev ...

Det är så långgrunt att man måste ladda som inför en bergsbestigning om man ska ut så långt att man inte bottnar.

Det är väl bra träning inför milloppet!

17 juli, 2009 03:55  
Blogger Översättarhelena skrev ...

Du kommer att vinna milloppet hur lätt som helst, eftersom de andra deltagarna blir helt bortkollrade av din smarta och oförutsägbara taktik.

17 juli, 2009 09:36  
Anonymous en djefla man skrev ...

Från min tid som ytterst framgångsrik längdskidåkare (tia på DM i Skåne för 16-åringar) har jag ett vagt minne att ”ur spår” inte gäller på målrakan.

Bättre att satsa på en friidrottararmbåge i halshöjd. Eller varför inte ett rejält enhandsgrepp om det som på skånska benämns ballarna (och som inte är vad ni upplänningar tror!).

Du kanske hamnar i Se&Hör!t

WV: tryna -- vad man helst vill göra på sommarmorgnarna.

17 juli, 2009 11:23  
Anonymous en djefla man skrev ...

Att jag benämner armbågsslag från en löpare för ”friidrottararmbåge” beror på att sådana tjuvtricks aldrig används i den löpsport jag själv älskar och tillämpar, dvs. orientering.

Där satsar man istället på att springa ner varandra à la traditionellt kavallerianfall. Det kan också vara en taktik – Hanks är trots allt inte högre än 183 cm ö.h.

WV: ledin – nationalpekoralist!

17 juli, 2009 11:29  
Blogger den blyga skrev ...

Jag har studerat väderlekskartan: I stället för 31° som utlovats tidigare dagar,förutspås nu 34° i skuggan....
hhhmm

17 juli, 2009 11:33  
Blogger Pseudonaja skrev ...

Babybläckfiskar var den enda maten som Adam och Eva fick ta med sig från det där paradiset som de blev vräkta ifrån.

Lycka till med loppet
Till Lottens framgång vi sätter hoppet


Du kanske borde kuta med basketboll för att få upp farten?

17 juli, 2009 15:42  
Blogger Suvi skrev ...

Apropå mejlförfrågningar så har mina NAGLAR fått en beundrare. En man (?) skriver och tipsar om en nagelsajt och ber att jag ska visa fler bilder av mina naglar.

Jag ska klä dem i bikini och lägga ut!

17 juli, 2009 18:35  
Anonymous Ullah skrev ...

Snälla Suvi, visa inte fler naglar!

18 juli, 2009 00:02  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Nu har jag sprungit, tagit igen mig och ätit en massa mat och konstaterat att knäna mår sådäääär.

Allt gick bra! Utom Tom Hanks!

18 juli, 2009 00:02  
Blogger den blyga skrev ...

TH en cliffhanger?
Spänningen är oliiidlig

18 juli, 2009 07:19  
Blogger Cecilia N skrev ...

Man är som lite efter när man läser ikapp ...

Nå, då behöver jag antagligen inte oroa mig för skavsåren på tårna från pooldansningen.
Om det nu inte kommer en rapport om de hemska skavsåren i nästa inlägg. Och på vad för sätt gick det inte bra med Tom Hanks?

18 juli, 2009 22:58  
Blogger eviedee skrev ...

Det måste vara dödskallestranden eller bebisstrandet på Antiparos, eller?? Jag låg sådär, fast på mage utslagen/utarbetad/utbränd/bränd sådär i en vecka när barnen var mindre, på en luftmadrass som inte kunde flyta vidare eftersom det bara fanns 5 cm vatten under, medan sandbotten rörde sig upp och ner.

26 juli, 2009 20:12  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Helt korrekt! Det långgrundaste stället i världen!

26 juli, 2009 20:47  

Skicka en kommentar

<< Home