22 augusti 2007

Fotbollsmatch på sportbar

Hur klarar man av en dag när basketträning krockar med landskamp? Man tar på sig både hängslen och livrem och tränar i 60 minuter och ruuuuusar sedan med svett i armhålor och på överläpp ner till baren.

Men varför är alla öldrickare så arga?

– Zlatan kan junte någe!
– Mellberg är bara snygg.
– Kim Källströms lår ser ut som Daniel Anderssons pappas.
– Ser han ut som ett lår?
– Chippen bara springer!
– Mäh! Det där var en halvnelson!

Där tappade jag totalt fattningen och vände mig mot den halvnelsonkunnige. Hur kan man känna till halvnelson om man

1) inte är brottare
2) inte var född 1977?

– Vaddå, ja ba’ kolla lite på tv.

Oj, nu måste jag analysera Sveriges spel. USA verkar mycket mer disciplinerat än Sverige. Det måste bero på tröjorna. Vi ska inte spela i blått!

17 Reflektioner:

Anonymous Anonym skrev ...

Det var du som drog likheten mellan lår och en annans fars ansikte. Jag vet ju iofs inte om det är en komplimang eller inte.

Havnelson är Mike och han kan mycket underliga saker men färre relevanta. Det var det jag hade att säga om den saken.

Gällande matchen i sig så har jag tyvärr inte så mycket att tillägga. Det är i mitt sinne precis som om någon frågar mig huruvida balettakademin har ett utvecklat ekononiskt system i fråga om alliansen haft inflytande= blankt! Jag har inte ett skit att säga. Om det nu beror på mitt tjattrande av brudarna på vardera sida eller utebliven öl i skon vet jag inte.

USA är i sig ett mysterium. Andra halvlek!
Ridå!

22 augusti, 2007 21:43  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Andra halvlek, ja.

Kim Källström faller och faller som vore han Ljungberg och plötsligt sitter vi här och diskuterar konståkaren Elvis och han den andre .. Cappolicho?

22 augusti, 2007 21:44  
Anonymous Anonym skrev ...

Jag gillade inte flaggan/vimpeln på spelarnas högra axel.
Sådant är viktigt.

22 augusti, 2007 23:11  
Blogger SkäggMike skrev ...

Jag vet inte riktigt om jag gillar hur jag framställs i det här inlägget eller i Icas kommentar ...

Däremot är jag väldigt stolt över att för första gången bli omnämnd här på bloggen. Woohoo! :D

22 augusti, 2007 23:16  
Blogger Ica skrev ...

Mike- nä, du är inte sån som säger vaddå, ja ba kollade på tv.
Du säger det myyyycket mer civilicerat.
men du vet mycket konstiga saker, det måste du hålla med om.

22 augusti, 2007 23:34  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Jag håller med Bengt, den där flärpen fick dem att se ärmlösa ut, tröjorna.

22 augusti, 2007 23:37  
Anonymous Anonym skrev ...

Hade de faktiskt haft en flagga/vimpel på en liten stång på axeln hade det sett värre ut...
Undrar vad det står på standaren de byter innan avspark?
Holland började med att brodera in lagen och datumen på sina matchtröjor på sina tävlingsmatcher. Det tycker jag är fint.
Numer gör också Sverige så.

23 augusti, 2007 00:12  
Blogger den blyga skrev ...

"Hur gick det?", undrar en i förskingringen som inte har tillgång till TV3!

Jag trodde det skulle framgå, men var tvungen att kolla på webtidningen: 1-0 av Kim K.
Varför så kritiska mot honom...

23 augusti, 2007 00:17  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Oj, vad alla är uppe sent och ugglar. En annan som ska föreläsa imorrn kommer att se ut som en påse nö... nej, en påse sega råttor. Alldeles slajmig kommer jag att känna mig.

Jo, Den Blyga -- Kim bara trillade och trillade och var ganska brutal tillbaka. Och fick ett gult kort, tror jag. Elmander snackade till sig ett gult kort.

(Jag som alltid blir utfoulad ska inte kasta bollar i glashus.)

23 augusti, 2007 00:31  
Blogger SkäggMike skrev ...

Nej, Ica, jag kan BARA bra saker. Så det så.

23 augusti, 2007 08:15  
Blogger Cecilia N skrev ...

Ica, varför vill du ha öl i skon?

23 augusti, 2007 15:26  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Ica fick öl i skon senast det begav sig på sportbar med landslagsmatch. Jag var den skvättande, och eftersom vi vann den matchen är det ju lyckobringande att ha öl i sina skor.

23 augusti, 2007 15:36  
Blogger Cecilia N skrev ...

Ska du inte stå och slå på kakelugnar för att det ska gå vägen?

Eller var det tvärtom ... *glömsk*

23 augusti, 2007 20:27  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Jomen, det är ju helt rätt! Jag måste sparka på kakelugnen för att det ska gå bra!

(Fast nu gick det ju vägen i alla fall. Vinst med 1-0 i en träningsmatch mot USA är inte helt fel även om spelet var av geggamojja- eller pölsavarianten.)

23 augusti, 2007 20:31  
Blogger Cecilia N skrev ...

Hellre spilla tåbira i icas skor att sparka tårna i kakelugnen.

Enligt min uppfattning. Och absolut inte i omklädningsrummet.

24 augusti, 2007 11:43  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Cecilia N vinner härmed dagens pris som den som utan att förklara skriver den roligaste kommentaren som en ickebloggläsare inte skulle fatta ett jota av.

24 augusti, 2007 13:26  
Blogger Cecilia N skrev ...

Å! Tackar!

Hämtar hammocken sen när vi snackar stickning.

24 augusti, 2007 15:49  

Skicka en kommentar

<< Home