26 december 2008

Dagens tema: gris

Jag har varit pigg hela dagen!

(Skrattpaus.)

Förutom att äta en faslig massa skinka, skar jag nyss upp marsipangrisen som man alltid får av någon.
– Metatautologi, på min ära.

Inte nog med detta. Jag har även druckit en god Alsace ... tänk ... Pinot Gris. Nu ska jag strax gå och tryna.

13 Reflektioner:

Blogger Översättarhelena skrev ...

Hmm, vad finns det för grisar i litteraturen nu igen? Vi har förstås griseknoen i Emil i Lönnerberga med och så den där prisbelönta suggan på Blandings (Wodehouse) och Nasse i Nalle Puh ... Nej, jag tror jag gissar på George Orwell.

26 december, 2008 00:46  
Blogger Översättarhelena skrev ...

Jag kan visst inte ens stava till Lönneberga längre. Och jag ska kalla mig smålänning!

26 december, 2008 00:52  
Anonymous Anonym skrev ...

Svinkul, Lotten!
Hur får du till alla knorrar?

26 december, 2008 00:55  
Anonymous Anonym skrev ...

Må Din lilltå snart vara bra.

This little piggy went to market.
This little piggy stayed home.
This little piggy had roast beef.
This little piggy had none.
This little piggy cried “Wee! Wee! Wee!” all the way home.

26 december, 2008 01:06  
Anonymous Anonym skrev ...

Hur kunde DRT inte vara arkitektur, som jag tyckte jag hade fått det till? Himmel och helvete, hmmm. Helvetet nere i källarvåningarna då och himlen på 23 tr. med räckmacka i alla fall. Eller hur?

26 december, 2008 11:06  
Blogger crrly skrev ...

OMG. Måste visa min make -- som icke alls är någon mansgris men dock har en svindålig humor. Han skyller på att vi bodde för länge i Göteborg.



WV ser ut som ett inferno: inferph

26 december, 2008 12:20  
Anonymous Anonym skrev ...

A Pig's-Eye View Of Literature

av Dorothy Parker

The Lives and Times of John Keats,
Percy Bysshe Shelley, and
George Gordon Noel, Lord Byron

Byron and Shelley and Keats
Were a trio of Lyrical treats.
The forehead of Shelley was cluttered with curls,
And Keats never was a descendant of earls,
And Byron walked out with a number of girls,
But it didn't impair the poetical feats
Of Byron and Shelley,
Of Byron and Shelley,
Of Byron and Shelley and Keats.

26 december, 2008 13:08  
Blogger Huskorset skrev ...

Moahaha! The revenge of the Apples! Inte mer än rätt åt grisarna, efter alla dessa år av äppleslukning.
ÖH är rooolig och ÖR likaså!

26 december, 2008 15:02  
Blogger aequinoxia skrev ...

Åh, jag älskar Pinot Gris. Verkligen. Framför allt i Colmar... *drömmer mig bort*

26 december, 2008 16:39  
Blogger den blyga skrev ...

Aequinoxia: Nästa år tycker jag Lotten skall ha med Lars Gustafssons Sigismund, en av de bästa böcker jag läst. Då ska jag dricka Pinot gris.....

26 december, 2008 19:57  
Anonymous Anonym skrev ...

Jag lider av PJS ...

26 december, 2008 21:12  
Blogger Pysseliten skrev ...

...jag med!
/Pysse

26 december, 2008 21:36  
Blogger Lena skrev ...

När det gäller grisar blir mitt bidrag en konstnär på Koster.Hans namn är Arne Öhnell. Bla.har han gjort ett julbord där det ligger en naken människa mitt på bordet, runt omkring sitter hungriga grisar med besticken i högsta hugg! Vill passa på att tacka för julkalenderna. Det var ju roligt att få vara med o gissa även om jag gissade fel typ 24 gånger. Men jag var med! Och Skogs-drt höll ju pyttelite iallafall. Hoppas nu länkningen funkar!

27 december, 2008 00:09  

Skicka en kommentar

<< Home